اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم:

دشمن با جنگ نرم به دنبال متوقف‌کردن حرکت علمی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دشمن بعد از شکست در براندازی سخت به دنبال براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دشمن با جنگ نرم به دنبال متوقف‌کردن حرکت علمی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسین حجازی ظهر امروز در نخستین گردهمایی روسا و مسئولان حراست موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی استان خراسان رضوی اظهار داشت: با پیروزی جمهوری اسلامی در بهمن ماه 57 استراتژی نظام سلطه با براندازی سخت با تشکیل 800 گروهک مسلحانه علیه جمهوری اسلامی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه طبق اظهار نظر یک موسسه آمریکایی که اگر 20 درصد این تعداد بحران برای حتی مقتدرترین نظام سیاسی دنیا اتفاق می‌افتاد آن نظام ساقط می‌شد، تصریح کرد: تمام بلاهایی که ممکن بود بر سر نظام جمهوری اسلامی ایران بیاید انجام شد اما این کشور با صلابت و انرژی بیشتری راه خود  را ادامه داده است.
مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: جنگ تحمیلی، راه کار دیگری در چارچوب جنگ سخت از سوی مستکبران شرق و غرب برای به زانو در آوردن ایران بود که با اینکه تمام دنیا علیه ایران بسیج بودند یک وجب از خاک کشورما  به دست بیگانگان نیفتاد.
حجازی اظهار داشت: بعد از شکست دشمن از راه براندازی سخت و با فرصت روی کار آمدن دولت اصلاحات در سال 76، دشمنان به دنبال تغییر ماهیت نظام سیاسی با اولویت نفوذ و استفاده از دانشگاه و دانشجو شدند.
وی با بیان اینکه از خرداد 76 تا سال 84 در دوره دولت اصلاحات شاهد بحران‌ها و بحران‌سازی در حوزه دانشگاه‌ها بودیم، خاطر نشان کرد: دشمنان از این تاریخ اولویت خود را از براندازی سخت به براندازی نرم تغییر دادند که مقام معظم رهبری در آن مقطع  از آن با عنوان ناتو فرهنگی یاد کردند.
مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به تمام شواهد و اطلاعاتی که وجود دارد، حادثه کوی دانشگاه تهران در سال 78 نخستین نشانه‌های علنی این استراتژی بود.
مشاور وزیر در ادامه خاطر نشان کرد: آنها در تحلیل خود به این نتیجه رسیده بودند که برای براندازی نظام سیاسی کشور اول باید جایگاه رهبریت نظام را تضعیف و سپس حذف کنند و در این راستا هجمه وسیعی را علیه اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه به وجود آوردند.
حجازی با اشاره به اینکه آنها در محفل‌های خود با عناصر داخلی خود عنوان کردند که ما حاضریم نظام جمهوری اسلامی باشد اما ولایت فقیه، نباشد، گفت: حتی آنها اعلام می‌کردند اگر ولایت فقیه هم باشد نباید به عنوان نهادی که مطابق قانون اساسی دارای اختیارات است وجود داشته باشد و خواستار آن بودند که فقط به صورت نمایشی جایگاه رهبری وجود داشته باشد. این مسئله بیانگر جایگاه ویژه و محوریت ولایت فقیه است که سبب شد تمام ترفندها را خنثی کند.
وی در ادامه تصریح کرد: غرب جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه را تضعیف ایران و جنگ با ایران قرار دادند اما با پیروزی حزب الله لبنان و حماس، دوباره شکست فاحشی را تجربه کردند.
مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: تمام این پیروزی‌ها و زمین‌گیر شدن استکبار با تدبیر مقام معظم رهبری و درایت ایشان در مدیریت بحران‌ها صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه اگر تا سال قبل کسی تصور نمی‌کرد بهار بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اتفاق بیفتد، خاطر نشان کرد: این تحولات به قدری سریع در حال اتفاق افتادن است که از کشورهای اسلامی بیرون آمده و به مرکز سرمایه‌داری یعنی آمریکا و اروپا رسیده است و حتی می‌شود گفت با سقوط یورو، حتی چیزی به عنوان اتحادیه اروپا وجود نداشته و سقوط کرده و فقط آنها توانسته‌اند ظاهر را حفظ کنند و همه این اتفاقات به نفع افزایش قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در فناوری و پژوهش رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و قضیه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی یک شکست اطلاعاتی و فناوری برای آمریکا و موفقیت اطلاعاتی و فناوری برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
حجازی تصریح کرد: دشمن به دنبال کند کردن و بعد متوقف کردن پیشرفت‌های تکنولوژی و علمی جمهوری اسلامی ایران است.
مشاور وزیر یکی از راهکارهای دشمن را مشغول کردن دانشگاه‌ها به فعالیت‌های سیاسی هنجارشکن عنوان کرد و اظهار داشت: سعی دارند با القای احساس ناامیدی و ترس در بین دانشجویان و دانشگاهیان و نشان دادن امکانات واهی در آن طرف مرزها اساتید و دانشجویان ما را جذب کرده و از پیشرفت علمی کشور جلوگیری کنند.
حجازی در ادامه خاطر نشان کرد: آنها برای نفوذ و تاثیرگذاری در دانشگاه‌ها از دو روش، یک نفوذ به درون دانشگاه‌ها و تشکل‌ها و تاثیرگذاری متناسب با اهداف خود در بدنه دانشگاه‌‌ها اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت حراست‌ها حوزه دانشگاه است، افزود: لازم است یک رابطه تنگاتنگ میان حراست و اعضای هیئت علمی و روسای دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا بتوان نسبت به مدیریت هرچه بهتر پیشگیری از اهداف دشمن از نفوذ و تاثیرگذاری بر محیط علمی و پژوهشی کشور اقدام کرد.
وی تاکید کرد: وظیفه حراست، پیشگیری و صیانت از حوزه دانشگاه است اما این به منزله مچ‌گیری نیست و حراست به عنوان مشاور امین هیئت علمی، رئیس دانشگاه و دانشجویان عمل خواهد کرد. حجازی گفت: بحث سفرهای خارجی یکی از بحث‌های مهم در حوزه‌ی دانشگاه است و در بحث سفرهای خارجی سه منظر را باید در نظر گرفت که شامل بورس‌های تحصیلی دانشجویی، فرصت‌های مطالعاتی و همایش‌های دانشجویی می‌شود.
مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این رابطه باید با کار کارشناسی آسیب‌های احتمالی را در این زمینه‌ها به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول