اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور خواستار شد:

تشکیل کارگروه‌ برای رفع مشکل زمین‌های اوقافی نور

خبرگزاری فارس: فرماندار نور خواستار تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای رفع مشکل زمین‌های اوقافی شهرستان نور شد.

تشکیل کارگروه‌ برای رفع مشکل زمین‌های اوقافی نور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اوقافی برخی از اراضی در روستاهای این شهرستان بیان داشت: تعیین دقیق محل وقفی مشکلاتی را برای اهالی این روستاها و نقاطی از شهر ایزدشهر فراهم آورده که باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بررسی و رفع شود.
وی اظهار داشت: این موضوع موجب شده تا اهالی در اخذ سند، ساخت‌ و ساز و دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شوند.
فرماندار نور تصریح کرد: اعلام موقوفی بودن زمین شهرک صنعتی چمستان نیز مشکلاتی برای دریافت سند و تسهیلات تولید کنندگان در این شهرک ایجاد کرده که این موضوع موجب کاهش تولید و حتی به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی و صنعتی در این مرکز شده است.
مشایخی گفت: موقوفی بودن برخی از مناطق روستایی و شهر ایزدشهر نیز مشکلاتی ‌برای خانواده‌ها در احداث منازل مسکونی برای فرزندان‌شان فراهم آورده و نگرانی آنان را موجب شده است.
وی ادامه داد: اعتقادات دینی قوی این مردم نیز مانع هرگونه دخل و تصرف در موقوفات می‌شود و خود را مدیون می‌دانند لیکن اهالی و نمایندگان آن‌ها در شوراها خواستار تعیین دقیق حدود موقوفه و نوع وقف و انجام هزینه در محل مورد نظر واقف شدند تا برخی از این مشکلات برطرف شود و مدیون نباشند.
فرماندار نور در پایان برای حل مشکلات طرح شده تسریع در تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان اداره‌های مرتبط، نمایندگان اهالی و شوراها، نماینده اوقاف، نماینده فرماندار را ضروری دانست و بیان کرد: کارگروه‌ها با لحاظ کردن مراحل و مناطق موقوفی محل دقیق موقوفه و میزان سهم و نحوه هزینه را بررسی و برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول