اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن:

240 هیئت مذهبی در بروجن فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی بروجن گفت: 240 هیئت مذهبی در سطح شهرستان بروجن به ثبت رسیده است.

240 هیئت مذهبی در بروجن فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان ظهر امروز در دیدار با هیئت‌های مذهبی شهر گندمان از توابع این شهرستان، اظهار داشت: از این تعداد 78 هیئت در بروجن، 75 هیئت در بخش گندمان، 37 هیئت در بخش بلداجی و 50 هیئت در بخش مرکزی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در ایام محرم فعالیت‌ هیئت‌های بروجن نظارت شد، گفت: بررسی نحوه عملکرد هیئت‌ها در ماه محرم، آسیب شناسی مجالس عزاداری، بررسی مشکلات هیئت‌ها و تلاش در راستای بهبود سطح کیفی عزاداری‌های ایام محرم از اهداف بازرسی برنامه هیأت‌ها بود.
الهیان از توزیع 300 پارچه نوشته محرم در بروجن خبر داد و گفت: این پوسترها با هدف بزرگداشت ایام محرم در مدارس، مراکز فرهنگی و ادارات سطح شهرستان توزیع شد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه در حال حاضر  75 هیئت در بخش گندمان مشغول به فعالیت است، گفت: از این تعداد 15 هیئت در شهر و بقیه در روستاهای بخش مشغول اجرای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی هستند.
به گفته وی؛ 15 هیئت توسط خواهران و 60 هیئت توسط برادران به ثبت رسیده است، این هیئت‌ها در دهه اول محرم 900 مراسم عزاداری در مساجد، حسینه‌ها و مراکز فرهنگی برگزار کردند.
الهیان سخنرانی، روضه‌خوانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا را از برنامه‌های اجرایی توسط هیئت‌ها در بخش گندمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در دهه دوم محرم 500 مراسم توسط هیئت‌های بخش گندمان برگزار شود.
رئیس تبلیغات اسلامی بروجن با بیان اینکه در دهه اول محرم 370 مراسم در بلداجی برگزار شد، گفت: این مراسم توسط روحانیان و هیئت‌های بخش بلداجی در مساجد و حسینه‌ها برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه عاشورا اسلام را تداوم بخشید، گفت: امام حسین(ع) با قیام در برابر ظالمان ارزش‌های الهی را احیا کرده و از انحراف در اسلام و سنت پیامبر جلوگیری به عمل آوردند.
الهیان با اشاره به سخن پیامبر(ص) که فرمودند: حسین از من است و من از حسینم، تأکید کرد: این سخن پیامبر(ص) به این معنا است که دین اسلام توسط امام حسین(ع) جاوید و ماندگار شد.
وی تصریح کرد: شجاعت در راه دفاع از اسلام، قیام برای احیای ارزش‌های الهی و ولایت‎مداری از درس‎های مهم عاشورا است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول