اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات بابلسر:

200 هیئت مذهبی سازمان یافته در بابلسر وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات بابلسر گفت: حدود 200 هیئت مذهبی سازمان یافته در بابلسر وجود دارد که اعضای بیشتر آنها از قشر جوانان هستند.

200 هیئت مذهبی سازمان یافته در بابلسر وجود دارد
حجت الاسلام سیدعلی محمدهاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: برای این هیئت‌ها یک برنامه آموزشی مذهبی داریم که یکی از شرایط اصلی این هیئت‌ها این است که یک روحانی، یک نیروی کاردان قرآنی و یک مداح داشته باشند.
وی از وظایف اصلی این هیئت را انجام کارهای فرهنگی برشمرد و ابراز داشت: وظیفه این هیئت‌ها آگاه ساختن مردم، آَموزش قرآن و آشنا کردن مردم با امامان معصوم است.
هاشمی در مورد انحرافات در مداحی گفت: حدود 10 سال قبل مداحی به سمت و سویی انحرافی به دور از شان و مقام منزلت امامان معصوم می‌رفت تا اینکه مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و شورای عالی انقلاب فرهنگی مداحان را در اختیار سازمان تبلیغات قرار دادند.
این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه این شورا کاملا با سعه صدر و به دور از خشونت، سوق دادن آنها در مسیر اسلام و جلوگیری از انحرافات بود که خوشبختانه تا حد زیادی ما موفق عمل کردیم، ولی نیاز به تلاش بیشتری دارد.  
هاشمی بیان داشت: برای مقابله با این انحرافات در شهرستان بابلسر کانونی را تشکیل دادیم تا در این کانون افراد کاملا مشخص در چارچوب قانون مداحی و به دور از هر گونه انحرافی وارد صحنه شوند.
وی ادامه داد: حدود 20 نفر در این کانون کاندیدا شدند که از بین آنها هفت نفر انتخاب و یک نفر به عنوان رئیس، نائب رئیس، دبیر، مالی و بقیه افراد در امور فرهنگی فعالیت می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم از راه برنامه قرآنی و آموزش قران وارد صحنه می‌شویم و امروزه به برکت خون شهدا شاهد حضور نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف قرانی در مسابقات بین‌المللی هستیم و هر ساله بابلسر در جشنواره قرانی رتبه برتر را کسب می‌کند.
رئیس سازمان تبلیغات بابلسر متذکر شد: گروه تواشیح بابلسر جزو بهترین‌های کشور است که در محافل قرآنی بین‌المللی حضور دائمی دارد و در مناسبت‌های مختلف به کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند.
وی اذعان داشت: امروز برای برگزاری مسابقات قرآنی نیاز به داوران بیرونی نداریم و با کمک معصومین درمورد داوری و ممتحن به خودکفایی رسیدیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول