اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

فعالیت 63 مرکز ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 63 مرکز دولتی ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی فعالیت کرده و بهره‌برداران کشاورزی را با آخرین اطلاعات عرصه کشاورزی آشنا می‌کنند.

فعالیت 63 مرکز ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سعید جفایی صبح امروز در مراسم آغاز همایش سه روزه ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار داشت: ترویج در عرصه کشاورزی مداخله حرفه‌ای تلقی می‌شود که در راستای توسعه و پیشرفت کشاورزی در جامعه امروز نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی افزود: با ترویج کشاورزی در سطح گسترده، سطح زندگی آنها ارتقا یافته و کشاورزی به یک صنعت تبدیل می‌شود.
جفایی با بیان اینکه ترویج کشاورزی در کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستایی یکی از عناصر ضروری است، گفت: این فعالیت‌ها در برخی کشورها به صورت فعالیت‌های ترویج خصوصی کشاورزان است که آنها را به روش‌های مختلف آموزش می‌دهند.
این مسئول با اشاره به تعداد مراکز ترویج کشاورزی در استان گفت: در زمان حاضر 63 مرکز دولتی ترویج در این زمینه در استان و با هدف انتقال اطلاعات جدید در عرصه کشاورزی به کشاورزان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به ارائه خدمات 400 شرکت فنی و مهندسی دارای رتبه نظام مهندسی به بهره‌برداران در استان تصریح کرد: بیش از 25 هزار نفر مددکار ترویجی و کشاورز نمونه نیز در آذربایجان غربی وجود دارد که 5 هزار نفر از این افراد جزو تسهیل‌گران امور زنان استان هستند و در راستای ترویج کشاورزی بهینه فعالیت می‌کنند.
جفایی فعالیت زنان در بخش ترویج فعالیت‌های کشاورزی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 52 هزار نفر بهره‌بردار در این بخش وجود دارد و اداره صندوق‌های خرد روستایی از مهم‌ترین فعالیت بانوان در این عرصه است و در حال حاضر دو صندوق شهری زنان روستایی در ارومیه و سلماس تشکیل شده است.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اعضای مراکز ترویجی با شرکت در این همایش سراسری سه روزه و کارگاه‌های آموزشی با شیوه‌های نوین اطلاعات و اطلاع‌رسانی در عرصه کشاورزی به بهره‌برداران و استفاده بیشتر از توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول