اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه:

از هر یک‏هزار ایرانی، 300 نفر به پژوهش گرایش دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در کشور از هر یک‏هزار نفر، 300 نفر به امر تحقیق و پژوهش گرایش دارند.

از هر یک‏هزار ایرانی، 300 نفر به پژوهش گرایش دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اسماعیل اسفندیار پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور فرماندار فیروزکوه و چند تن از مسئولان در دبیرستان دخترانه 17 شهریور فیروزکوه برگزار شد، با اشاره به کلمات قصار حضرت علی (ع) در نهج‏البلاغه اظهار کرد: انسان کامل کسی است که علاوه بر تقوا و دانش از روحیه جهادی و علم‏اندوزی و تحصیل نیز برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: در اهمیت و ارزش این امر خطیر و بزرگ همین بس است که خداوند متعال پذیرش دین مبین اسلام از سوی افراد را منوط به تحقیق، پژوهش و اطلاع از روی عقل و آگاهی کرده است.
اسفندیار اضافه کرد: مدارس به عنوان نخستین نهادهای فرهنگ‏سازی در جامعه عنوان می‏شوند.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: رواج تحقیق باید به عنوان اساس کار و خمیرمایه مسائل آموزشی در واحدهای آموزشی باشد.
وی مهم‏ترین و موثرترین شیوه یادگیری را شیوه پژوهش‏محور دانست و افزود: قطعاً این شیوه یادگیری ماندگاری و اثربخشی بیشتری دارد.
اسفندیار ادامه داد: اگر قرار است به توسعه پایدار دست پیدا بیابیم باید آن را به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه کنیم.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در سند چشم‏انداز 1404، ایران باید در حوزه‏های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ... به عنوان کشور نخست منطقه مطرح شود و دست یافتن به این مهم جز با نهادینه ساختن فرهنگ تحقیق و پژوهش و آموزش آن به صورت نظری، علمی و کاربردی در مدارس محقق نمی‏شود.
اسفندیار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید فاصله علمی خود را با دنیای استکبار کم کنیم و در این راستا نیازمند جهش علمی هستیم.
وی تصریح کرد: زمین‏گیر شدن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط ارتش سایبری سپاه پاسداران ایران یک نمونه از این جهش و توانمندی مردان غیور ایران در عرصه علم و فناوری است.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشد علمی و تکنولوژی در ایران 11 برابر متوسط دنیاست.
اسفندیار افزود: در کشور از هر یک‏هزار نفر، 300 نفر به امر تحقیق و پژوهش گرایش دارند که این نشانگر اعتقاد و اعتماد به نفس جوانان ماست.
وی تاکید کرد: دانشگاه‏ها و مدارس باید تحقیق و پژوهش را یک اصل اساسی بدانند تا ایران اسلامی به عنوان یک مرجع علمی در دنیا شناخته شود و به نقطه مطلوب علمی و پژوهشی برسد.
همچنین فرماندار فیروزکوه، معاون فرماندار، شجاع رئیس دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه، حسینی‏نیا رئیس آموزش و پرورش این شهرستان و تنی چند از مسئولان از کلاس‏های هوشمند که مجهز به برد و قلم هوشمند است و نمایشگاه کتاب دایر شده در دبیرستان 17 شهریور بازدید کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول