اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد:

ساماندهی 41 درصد گلزار شهدای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون 41 درصد گلزارهای استان ساماندهی شده و مابقی نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد.

ساماندهی 41 درصد گلزار شهدای زنجان
علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ساماندهی گلزارهای شهدای این استان با برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام شده به گونه‌ای ساماندهی همه گلزارهای روستایی به پایان رسیده و برنامه‌ریزی برای ادامه ساماندهی گلزارهای شهدای شهری نیز ادامه دارد. 
وی ادامه داد: استان زنجان از استان‌های پیشرو در زمینه ساماندهی گلزار شهداست که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه گلزارهای شهدا تا پایان تیرماه سال آینده ساماندهی می‌شوند. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی گلزارهای شهدایی که دارای 20 شهید در داخل شهرها هستند، ساماندهی شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد. 
وی از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی گلزار شهدای زنجان خبر داد و بیان داشت: تا پایان سال ساماندهی گلزار شهدای پایین زنجان به پایان می‌رسد. 
رشیدی با بیان اینکه در جریان ساماندهی گلزار شهدا تلاش می‌شود مشکلی پیش‌رو نباشد، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا از ساماندهی گلزار شهدا احساس رضایت دارند. 
وی تعداد کل گلزارهای شهدای استان زنجان را 426 گلزار عنوان کرد و ادامه داد: در این گلزارها دو هزار و 898 شهید گلگون کفن آرمیده‌اند. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر گلزار شهدای پایین زنجان در دست اجراست که در این گلزار مزار 978 قرار دارد. 
وی از ساماندهی 160 گلزار شهدا در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این گلزارها هزار و 192 شهید آرام گرفته‌اند. 
رشیدی اظهار داشت: تا کنون 41 درصد گلزارهای استان ساماندهی شده و مابقی نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان قرار دارد. 
وی با بیان اینکه گلزارهای روستایی که دارای یک تا پنج شهید هستند هنوز ساماندهی نشده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی این گلزارها نیز انجام شده است. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از عقد تفاهم‌نامه دو سویه فی مابین وزارت کشور با شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بعد از ساماندهی گلزار شهدا همه امورات این گلزارها به شهرداری‌ها واگذار می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه شهرداری مسئول نگهداری و رسیدگی به امور گلزارهای شهدا در این تفاهم‌نامه تشخیص داده شده، یادآور شد: با توجه به این تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران دیگر متولی گلزارهای شهدا نیست. 
رشیدی متذکر شد: این تفاهم‌نامه از ابتدای آغاز به کار دولت نهم ابلاغ شده اما در حال حاضر اجرایی نمی‌شود. 
وی توجیه مسئولان را نسبت به رعایت آنچه که در قوانین برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده را از برنامه‌های جدی استان برشمرد و بیان داشت: بسیاری از مسئولان هنوز به قوانینی که در راستای خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته شده واقف نیستند و این قوانین را عملی نمی‌کنند. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول