اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان خبر داد:

ساماندهی گلزار شهدا در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان از ساماندهی گلزارهای یک تا 5 مزار شهدا تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

ساماندهی گلزار شهدا در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید‌عیسی صفوی شامگاه جمعه در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 گیلان حوزه فعالیت بسیج سازندگی استان را در عرصه‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: منابع طبیعی، کشاورزی، فنی و محرومیت‌زدایی، مداخله آموزشی، خدمات‌رسانی، بهداشت و درمان و‌... از جمله عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی است.
وی به فعالیت 985 هزار و 899 نفر روز در بسیج سازندگی گیلان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال یک میلیون و 298 هزار و 617 نفر روز برای فعالیت بسیج سازندگی گیلان در نظر گرفته شده که 274 هزار و 617 نفر روز آن فوق برنامه است.
صفوی کمک به محرومان، احداث مسکن برای محرومان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور تهیه جهیزیه، بهداشت و برنامه‌های جانبی را از جمله فوق برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی گیلان برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های جانبی جزو برنامه‌های اصلی نبوده و اعتباری برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به انجام 487 هزار و 770 نفر روز از ابتدای سال جاری تا‌کنون در استان، خاطرنشان کرد: 8 هزار و 995 نفر روز برای احیا و اصلاح باغ‌های مرکبات، تهیه شناسنامه مزارع، رکوردگیری شیر و اصلاح نژاد، پوشش انهار، سمپاشی بدن و مکان دام، بهبود کیفیت شیر و بهبود کیفیت استخرهای ماهی در زمینه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی فعالیت انجام شده است.
وی انجام 38 هزار و 795 نفر روز را در بحث فنی و محرومیت‌زدایی ذکر و بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی در عرصه بهداشت و درمان از طریق جامعه بسیج پزشکی و سازندگی برای روستاها در طول سال برنامه‌ریزی شده است.
صفوی به قرارداد ساخت 100 واحد مسکونی در سراسر گیلان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: این واحدهای مسکونی با متراژ 50 متر ساخته می‌شود و آورده مددجویان زیر پوشش 1.5 میلیون تومان است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان از ساماندهی گلزارهای یک تا 5 مزار شهدا تا پایان سال جاری در این استان خبر داد خاطرنشان کرد: مسائل زیست‌محیطی، آموزش و پیشگیری اولیه در اعتیاد، خدمات‌رسانی در ساخت مساجد، خانه عالم و غسالخانه از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در روستاهاست.
وی با بیان اینکه برای آموزش ارتقای تندرستی و سلامت، تغذیه، ورزش، دیابت، بهداشت روان و مهارت‌های زندگی از نیروهای شبکه بهداشت شهرستان‌ها و بهزیستی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 10 هزار و 26 نفر روز در بحث مداخله آموزشی فعالیت داشتند.
به گفته صفوی، از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 4 هزار و 902 نفر روز از نیروهای بهداشتی بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی گیلان به مناطق مختلف فومن، آستانه اشرفیه، صومعه‌سرا، تالش، لاهیجان، سیاهکل، روبار، رضوانشهر، لنگرود و... اعزام شدند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان به‌کارگیری 2 هزار و 753 نفر روز برای نظافت عمومی شهرستان‌ها، سواحل دریا، کوهپایه‌ها، مسیرهای گردشگری و پارک‌های عمومی را در بحث زیست‌محیطی اعلام و عنوان کرد: تعداد 35 هزار و 269 نفر روز از دانشجویان برای فعالیت‌های کارگاه‌های فرهنگی، عمرانی، ورزشی، مشاوره‌ای، بهداشتی و دامپزشکی، کشاورزی و‌... در قالب 52 گروه به مناطق محروم اعزام شدند.
وی ادامه داد: تعداد 53 هزار و 294 نفر روز در زمینه‌های تولید قارچ، جوشکاری، برق ساختمان و صنعتی، زنبورداری، تعمیر تراکتور، تعمیرکار لوازم خانگی و شوفاژ، رایانه‌کار، دریل‌کار و اره‌کار، خیاطی، قالی‌بافی، تعمیرکار موتور و گیربکس با همکاری فنی حرفه‌ای آموزش دیدند.
صفوی به اشتغال موقت 11 هزار و 12 نفر روز در تابستان سال جاری اشاره و اظهار کرد: 1.5 میلیارد تومان برای اشتغال 98 نفر در زمینه مشاغل خانگی و خوداشتغالی در قالب تعاونی تسهیلات پرداخت شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان بهسازی، مرمت، زیباسازی تامین برق، لوله‌کشی، رنگ‌آمیزی، تعمیرات میز و صندلی و دیوارکشی در 278 مدرسه استان را از جمله فعالیت‌های این سازمان معرفی کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 211 هزار نفر روز در کلاس‌های تقویتی و جبرانی و خدمات مشاوره تحصیلی سازمان بسیج سازندگی گیلان شرکت کردند.
وی خدمات‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مردم سومالی، سبد معیشتی، تامین جهیزیه، توزیع جعبه کمک‌های اولیه در مناطق محروم توسط قرارگاه قرب کوثر، کمک به ایتام و مسکن محرومان با همکاری هلال‌احمر و کمیته امداد را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی گیلان عنوان کرد.
صفوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع 487 هزار و 770 نفر روز در عرصه‌های مختلف توسط بسیج سازندگی گیلان فعالیت انجام شده است، عنوان کرد: این فعالیت‌ها با همکاری بسیج محلات و دانشجویی صورت گرفته است.

* املاک تمام شهرستان‌های گیلان آلبوم می‌شود
مدیرکل سازمان مسکن شهرسازی گیلان نیز در این جلسه از شناسایی املاک تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این املاک در سازمان مسکن و شهرسازی گیلان آلبوم می‌شود.
حجت شعبانپور خواستار حفظ و حراست از اراضی استان توسط سازمان بسیج سازندگی گیلان شد و تصریح کرد: بسیج سازندگی توانمندی حراست از اراضی مذکور را دارد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول