اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

تعلیم از ابعاد مهم عاشورا بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: یکی از ابعاد مهم عاشورا بحث تعلیم و روشنگری بود.

تعلیم از ابعاد مهم عاشورا بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور حجت الاسلام سیدحسین امیری بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نور بیان داشت: قیام اباعبدالله جنبه‌های مختلفی را دنبال می‌کرد که لازم است به همه ابعاد این قیام و نهضت عاشورا به دقت پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه بعد مظلومیت سیدالشهدا و یارانش که بیشتر مورد توجه است و مداحان و مرثیه‌سرایان و گاهی هم وعاظ به آن تاکید دارند و در جلسه‌ها و خطبه‌ها به آن می‌پردازند،گرچه بسیار مهم و ضروری است، خاطر نشان کرد: این مسائل بعد کوچکی از ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) را مطرح می‌کند.
امام جمعه نور افزود: ایثار، فداکاری و مهمتر از آن احیای دین اسلام از دیگر درس‌های بزرگ این قیام بود که کمتر به آن پرداخته می‌شود.
امیری با بیان اینکه بحث تعلیم و تربیت و روشنگری از دیگر ابعاد عاشورا بود، تصریح کرد: تعلیم گاهی به زبان است که خداوند این نعمت را به برخی از افراد داده تا با زبان گویای خود روشنگری کنند.
وی ادامه داد: گاهی روشنگری و تعلیم با رفتار و کردار و اعمال صورت می‌گیرد که امام صادق(ع) می‌فرماید:«مردم را به دین خدا دعوت کنید اما نه با زبان بلکه با رفتار و کردار و اعمال خود»، این امر برای آن است که گاهی ساعت‌ها صحبت به اندازه یک برخورد اخلاقی تاثیرگذار نیست و متاسفانه این موضوع در جامعه جایش خالی است.
امام جمعه نور به معلمان و مربیان توصیه کرد: تا با اقتدا به پیامبر و ائمه برای مردم به ویژه دانش‌آموزان اسوه و الگوی عملی باشند و به گونه‌ای رفتار کنند تا آنان به سمت دین‌مداری و اخلاق اسلامی سوق داده شوند.
وی ابراز داشت: آموزش و پرورش با برنامه‌‌ریزی خوب و صحیح در جذابیت دین و اخلاق اسلامی و بصیرت‌افزایی در بین دانش‌آموزان تلاش داشته و آنان را به این سمت سوق داده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول