اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورود هیئت تجاری تانزانیا؛

بازارهای آفریقا به روی محصولات قم گشوده می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از ورود هیات تجاری تانزانیا به قم خبر داد و گفت: این اقدام گامی مهم در راستای صادرات محصولات استان قم به قاره آفریقا است.

بازارهای آفریقا به روی محصولات قم گشوده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، رضا آقا زیارتی در حاشیه بازدید هیئت تجاری تانزانیا از استان قم گفت: ورود به بازارهای آفریقا ارزآوری بسیاری برای کشور ما خواهد داشت ولی متاسفانه تجار ایرانی به‌دلیل عدم شناخت کافی تمایلی به ورود به این بازارها از خود نشان نداده‌اند.
وی با اشاره به تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی افزود: در این شرایط ما باید به دنبال بازارهای جدید در اقصی نقاط جهان باشیم و در این راستا بازارهای آفریقایی به دلیل شرایط مصرفی آن برای کشور ما فرصتی است که نباید به راحتی آن را از دست بدهیم.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: برای تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده و افزایش صادرات غیر نفتی این سازمان اقدام به هدایت تجار استان به سمت بازارهای آفریقایی نموده است که در این راستا هیئت‌هایی به کشورهای آفریقایی از جمله مراکش، آفریقای جنوبی و الجزایر اعزام کرده و پذیرای هیئت‌های تجاری این کشورها نیز خواهد بود.
آقازیارتی با اشاره به ورود هیئت تجاری از تانزانیا به استان قم اظهارداشت: این هیئت اولین هیئت آفریقایی است که طی سال جاری در استان قم پذیرش شده است.
وی به وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان نیاز به غذاهای با ذبح شرعی و حلال دارند، گفت: ایران در زمینه تولید غذاهای حلال بین کشورهای اسلامی پیشرو است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: هیئت تجاری اخیر تمایل دارند که در زمینه توسعه غذاهای حلال در کشور تانزانیا اقدام کنند بنابر این برای کسب تجربه در این زمینه استان قم بهترین الگو را در اختیار ایشان قرار خواهد داد.
آقازیارتی افزود: با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی برای این هیئت بازدید از کارخانجات تولید سوسیس و کالباس و بسته بندی فرآورده‌های گوشتی پیش بینی شد که بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت.
وی با اشاره به توافقات انجام شده با هیئت تجاری تانزانیا افزود: صادرات محصولات قم به این کشور اولویت ما در این مذاکرات بوده است و طبق توافق به عمل آمده تکنولوژی تولید فرآورده‌های گوشتی به این کشور صادر خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول