اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر غنا در ایران عنوان کرد:

افزایش روابط تجاری دیپلماتیک غنا با ایران/راه‌اندازی کنسولگری غنا در تهران و بندرعباس

خبرگزاری فارس: سفیر غنا در ایران با بیان اینکه کشورش علاقه زیادی به گسترش روابط تجاری دیپلماتیک با ایران دارد،‌ از قصد کشورش برای راه‌اندازی کنسولگری غنا در تهران و بندرعباس خبر داد.

افزایش روابط تجاری دیپلماتیک غنا با ایران/راه‌اندازی کنسولگری غنا در تهران و بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد حسان ظهر امروز در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارتباط بین ایران و غنا برای کشورش بسیار مهم و دارای اهمیت است، اظهار داشت‌: سفارت غنا طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی در ایران تعطیل شد که سه سال پیش بار دیگر این سفارت در تهران راه‌اندازی شد.
به گفته وی دولت غنا بین ابوظبی و تهران برای راه‌اندازی سفارت، تهران را انتخاب کرد.
سفیر کشور غنا در ایران با بیان اینکه برای چندمین بار است که به بندرعباس می‌آید به حضور وزیر خارجه غنا طی هفته‌های گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: به دلیل مسائل جغرافیایی، استراتژیکی و تاریخی، دولت غنا تصمیم گرفته است که در تهران و بندرعباس کنسولگری داشته باشد.
حسان ادامه داد: راه‌اندازی این کنسولگری‌ها با توان و ظرفیت صدور ویزا نیز همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشورش خواهان افزایش تجارت هر چه بیشتر بین دو کشور است، همچنین خواستار تحقق طرح خواهر خواندگی هرمزگان با پایتخت کشورش نیز شد.
سفیر کشور غنا همچنین با بیان اینکه این کشور به دنبال گسترش روابط با ایران است، اضافه کرد: دوست داریم که همه بدانند غنا چه قابلیت‌هایی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری دارد.
وی افزود: وزارت خارجه ایران را از اهداف کشورم در رابطه با افق تعاملات مطلع کردم و یکی از اهداف سفرم به بندرعباس بازگوئی و انتقال این اهداف به استاندار هرمزگان است.
حسان با بیان اینکه همه می‌دانند که ایران رئیس جمهور فعالی دارد، افزود: موید این امر عشق مردم به مسئولان و رابطه صمیمی مسئولان با مردم ایران است.
وی بیان داشت: رئیس جمهور کشور غنا نیز دوست دارد که ارتباطات بیشتری با ایران داشته باشد.
حسان اضافه کرد: دوست داریم در ایران نیز همکاری‌های بیشتری در زمینه بندری داشته باشیم چرا که بر این عقیده‌ایم که بخش خصوصی و بندری می‌تواند سبب تعامل هر چه بیشتر در روابط شود.
وی افزود: اصلی‌ترین دلیل ماموریت بنده در ایران و هرمزگان افزایش روابط بندری و ارتقا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
حسان گفت: خواهان برقراری روابط تجاری دیپلماتیک با ایران هستیم و امیدواریم که استاندار هرمزگان اجازه تاسیس کنسولگری غنا را در بندرعباس بدهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول