اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس:

وجود شریک تجاری اقتصاد مناطق آزاد را جهانی می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس گفت: راه‌حل جهانی شدن اقتصاد مناطق آزاد پیدا کردن شریک تجاری در کشورهای توسعه یافته است.

وجود شریک تجاری اقتصاد مناطق آزاد را جهانی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به دنبال پیدا کردن شرکای تجاری با فعالیت‌های گسترده در بازارهای جهانی است، اظهار داشت: بهترین راه‌حل خروج از یکنواختی فعالیت‌ها در مناطق آزاد کشور از مقیاس محلی در ورود به عرصه جهانی شدن پیدا کردن شرکای تجاری و هم پیوند است.
وی، جذب سرمایه‌گذاران فعال در عرصه‌های بازار جهانی را رویکرد مهم منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برای توسعه اعلام کرد.
حاتمی، در این دیدار بر لزوم همکاری‌های سودآور تاکید کرد و افزود: منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس در حال پیمودن مسیر توسعه و تحکیم پایه‌های اقتصاد و صنعت است و در این بین به شرکای هم پیوند و قوی خود در سایر کشورها نیاز دارد.
وی ضمن تبیین مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با رویکردی اقتصادی تاسیس شده و به تمام موارد لازم برای سرمایه‌گذاری‌های کلان از جمله راه ارتباطی جاده ترانزیتی و راه‌آهن، انرژی و نیروی کار ارزان نسبت به کشورهای اروپایی و همجوار، امکان ارتباط با بازارهای بزرگ کشورهای حوزه cis، غنای مواد معدنی و تبصره‌های گمرکی مجهز است.
حاتمی افزود: استراتژی‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با پنج رویکرد بازرگانی، صنایع، کشاورزی، توریسم و آموزش عالی برنامه‌ریزی شده و فعالیت می‌کند.
وی در پاسخ به سئوال هیئت لبنانی مبنی بر چگونگی ایجاد ارتباط با منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در مرحله نخست گفت: مراحل مطالعات و برآورد هزینه طرح بزرگ سایت صنایع ساختمانی منطقه به اتمام رسیده و می‌تواند نقطه خوبی برای آغاز همکاری‌های طرفین باشد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول