اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل:

مشارکت حداکثری و قانونگرایی 2 مؤلفه انتخابات مجلس نهم

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، ما دو اصل مشارکت حداکثری مردم و قانونگرایی را مدنظر قرار داده و بر اساس آن انتخابات مجلس نهم را برگزار می‌کنیم.

مشارکت حداکثری و قانونگرایی 2 مؤلفه انتخابات مجلس نهم
عباس دستباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: صیانت از آرای انتخابات اصلی‌ترین وظیفه و هدف برگزار‌کنندگان انتخابات مجلس نهم است
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: با رعایت این دو اصل سلامت انتخابات تضمین و مردم با اعتماد بیشتر در صحنه حاضر شده و یکبار دیگر حماسه جاودانه خلق می‌کنند.
سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل از شکل‌گیری کمیته امنیتی انتخابات و رصد دقیق این کمیته در باب مسایل متعدد خبر داد و گفت: با تشکیل شورای تامین استان و شهرستان‌ها اقدامات امنیتی و اطلاعاتی را برای مهیا کردن فضای سالم انتخابات به دور از هرگونه دغدغه برقرار می‌کنیم و در تلاش هستیم با شکل‌گیری شعبه قضایی در دادگستری‌ها به تخلفات ناشی از انتخابات به سرعت رسیدگی کنیم.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل برگزاری سالم انتخابات و نحوه صحیح آن را متوجه هیئت اجرایی دانست و ابراز داشت: با نظارتی که اعضای 30 نفره هیئت اجرایی خواهند داشت انتظار می‌رود انتخاباتی را در شأن نظام اسلامی شاهد باشیم تا بتوانیم در یک فرآیند مطلوب زمینه اعتماد و اطمینان بیشتر مردم به انتخابات و نظام را فراهم کنیم.
این مسئول اضافه کرد: در کنار هیئت اجرایی اعضای شعب نیز با نظارت فرمانداران و بخشداران انتخاب شده و بر نحوه سالم برگزار شدن انتخابات نظارت می‌کنند.
دستباز تصریح کرد: در کشورمان 32 دوره انتخابات بعد از پیروزی انقلاب برگزار شده که همگی در کمال صحت، سلامت و شفافیت عملکرد بوده به طوری که مردم از اولین ساعات رای‌گیری در محل شعب اخذ رأی حاضر شده و تکلیف قانونی خود را انجام دادند.
 
* شکل‌گیری شورای بازرسی انتخابات مجلس نهم

سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از شکل‌گیری شورای بازرسی انتخابات مجلس نهم خبر داد و افزود: بازرسان انتخابات نیز با استقرار در محل شعب اخذ رای و همچنین استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بر نحوه سلامت انتخابات و عملکرد درست و شفاف دست‌اندرکاران نظارت کرده و از موارد تخلف بازرسی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بازرسی با ورود عالمانه در صحنه انتخابات عملکرد کارکنان استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و تمام دست‌اندرکاران انتخابات را به دقت رصد کرده و اگر تخلفی مشاهده کند در وهله اول با تذکر و در صورت اصلاح نشدن از طریق توبیخ و معرفی به مراکز ذی‌صلاح قضایی در برابر تخلفات می‌ایستد.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: پیش‌بینی لازم برای تمهید مقدمات سالم برگزار شدن انتخابات اعم از تعیین شعبات اخذ رأی، تعرفه‌ها و ملزومات انتخابات به مقدار کافی انجام شده تا مردم با اطمینان و آرامش بیشتر در انتخابات حاضر شده و به افراد مورد صلاحیت خود رأی دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول