اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از بهسازی و نوسازی 5 هزار و 400 هکتار از وسعت بافت فرسوده شهرهای ایران تا کنون خبر داد و گفت: در سطح شهرهای ایران 70 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید کیان‌پور عصر امروز در نخستین همایش مشترک مسئولان شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با شهرداران خراسان جنوبی با بیان اینکه برای شهرداری‌ها در قانون این نهاد 320 وظیفه تعریف شده است، اظهار داشت: یکی از این وظایف بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری است.
وی به تاریخچه تاسیس شرکت عمران و بهسازی شهری در کشور اشاره کرد و افزود: این مجموعه در سال 78 با هدف کمک به توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور تشکیل شده است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: در بخش بهسازی و نوسازی بافت فرسوده سه مولفه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و مردم و سرمایه‌گذاران وجود دارد که باید با تعامل این سه مولفه به اهداف مد نظر در بافت فرسوده شهرها دست یابیم.
کیان‌پور به تسهیلات ارائه شده برای نوسازی منازل بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: برای این کار 80 درصد هزینه ساخت به صورت تسهیلات بدون نیاز به سپرده ارائه می‌شود و مبلغ این وام برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت صنعتی 25 میلیون تومان و سنتی به میزان 20 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه برای نوسازی بافت فرسوده به دو روش تسهیلات پرداخت می‌شود، اظهار داشت: یکی از این روش‌ها استفاده از خط اعتباری مسکن مهر که تسهیلات این بخش با چهار درصد سود ارائه می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: روش دیگر نیز استفاده از منابع داخلی بانک‌ها با سود 11 درصد در دوره مشارکت ساخت است.
کیان‌پور به وسعت بافت فرسوده کشور اشاره کرد و گفت: در سطح شهرهای کشور 70 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در 450 شهر ایران شناسایی شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در 60 شهر بالای 150 هزار نفر جمعیت نیز سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که در مجموع 20 درصد سطح شهرهای ایران را تشکیل می‌دهد و 30 درصد جمیعت شهری ما در این دو نوع مکان ساکن هستند.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که بخش خصوصی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده انگیزه کافی را داشته باشد و سرمایه‌گذاری کند.
کیان‌پور تصریح کرد: از 70 هزار هکتار بافت فرسوده کشور برای 55 هزار هکتار طرح مطالعاتی انجام شده است که از این میزان برای 32 هزار هکتار کار تهیه طرح تمام شده و 12 هکتار نیز در دست تهیه است.
وی ادامه داد: ما تعهد داریم که تا پایان سال آینده 10 هزار هکتار باقی مانده نیز کار طرح مطالعاتی انجام شود.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول