اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده محدودیت ندارد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده سقف ندارد و سهمیه تسهیلات به اندازه تقاضاها تخصیص می یابد.

پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده محدودیت ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز مجید کیان‌پور بعدازظهر امروز در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده با حضور شهرداران استان، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به نوسازی بافت‌های فرسوده سقف ندارد،‌ خاطرنشان کرد: به تمام متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران همچنین با تاکید بر اینکه این شرکت تعهدات خود را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کند،‌ اظهار داشت: نیمی از تعهدات امسال و مابقی نیز سال آینده اختصاص می‌یابد.
وی افزود:‌ برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی تکالیفی برای آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی تعریف شده است که این سازمان‌ها نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.
کیان‌پور همچنین در مورد بازپرداخت تخفیف هایی که شهرداری‌ها به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه داده‌اند، گفت:‌ پرداخت این تخفیف‌ها در بودجه سال گذشته پیش‌بینی شده بود اما در مجلس به تصویب نرسید.
وی ادامه داد:‌ امسال نیز این پیش‌بینی‌ها در بودجه انجام شده و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد این بودجه امسال تصویب شود.

*کاهش نرخ تسهیلات بافت فرسوده
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز نیز در این نشست به مصوبه هیئت دولت در سفر به خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد 5 هزار و 400 واحد مسکونی واقع در مناطق پرخطر جابه‌جا شود.
عبدالحمید حق بین افزود: مناطق حصیرآباد و منبع آب اهواز جزو مناطق پرخطر هستند که هر سال شاهد رانش کوه در این مناطق هستیم و باید برای جابه‌جایی منازل واقع در این محدوده راهکاری اندیشیده شود.
وی تصریح کرد:‌ اجرای این مصوبه در حد انتظار پیشرفت نکرده است.
حق‌بین همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده را خواستار شد و افزود: قرار است فقط به واحدهایی که از تسهیلات مسکن مهر استفاده می‌کنند وام با سود 7 درصد تعلق گیرد که انتظار داریم این خط اعتباری برای تمام متقاضیان بافت فرسوده اعمال شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول