اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد:

تولید 10 درصد تولیدات کشاورزی همدان در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: در حال حاضر 10 درصد کل تولیدات کشاورزی استان همدان در شهرستان نهاوند تولید می‌شود.

تولید 10 درصد تولیدات کشاورزی همدان در نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نخستین جشنواره تولیدات محصولات کشاورزی نهاوند اظهار کرد: قله‌های تولید و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامی استان در اختیار کشاورزان نهاوندی است که برای این منظور نهاوند در زمینه‌های تولیدات باغی، زراعی، دامی، شیلات و گیاهان دارویی حائز مقام نخست استان است.
وی ادامه داد: خوشبختانه از نظر کمی و کیفی نیز مقام برتر تولیدات محصولات کشاورزی به شهرستان نهاوند اختصاص داده شده است.
فرماندار شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 درصد کل تولیدات کشاورزی استان همدان در شهرستان نهاوند تولید می‌شود.
وی حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه را نیازمند عزم جدی کشاورزان و تولیدکنندگان دانست و ادامه داد: توجه به این نکته لازم است که تلاش دولتمردان تغییر نوع نگرش در بخش‌های مختلف کشاورزی از سنتی به صنعتی است.
زارعی‌کوشا ابراز کرد: این مهم تا جایی است که نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مختلف اقدامات مناسبی از سوی دولت صورت گرفته است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز جهاد کشاورزی را بازوی توانمند اقتصادی در کشور خواند و افزود: امنیت اقتصادی و غذایی از دیگر مقوله‌های امنیت مهم‌تر و قابل‌ توجه‌تر است به همین دلیل وجود بهره‌برداران و کشاورزان آگاه به علوم مختلف روز نقش مهمی در تقویت و توسعه امنیت اقتصادی در کشور دارد.
مهدی سنایی با اشاره به تخصیص 2.5 میلیارد تومان برای بتونی کردن انهار سنتی کشاورزی نهاوند در سال جاری خارج از اعتبارات شهرستان گفت: در شهرستان نهاوند بیش از یک هزار و 39 کیلومتر نهر سنتی وجود دارد که تاکنون 100 کیلومتر آن بتونی شده است.
وی از پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد آبیاری تحت فشار به کشاورزان توسط دولت خبر داد و اضافه کرد: میانگین به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حدود 5 میلیون تومان هزینه می‌شود که توسط دولت 85 درصد از این مبلغ کمک بلاعوض و 15 درصد به صورت تسهیلات بلندمدت با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان نهاوند در زمینه تولیدات گیاهان دارویی و دانه‌های روغنی از ایجاد بزرگترین کارخانه تولید روغنی استان در نهاوند گفت و تصریح کرد: این پروژه با 25 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ایجاد شده که قادر خواهد بود روزانه 800 تن روغن مایع و جامد خوراکی تولید کند.
وی در پایان افزود: این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال 400 نفر دغدغه کشاورزان در زمینه فروش محصولات و دانه‌های روغنی مثل کلزا، آفتابگردان و ذرت را به صورت صد در صد رفع کرده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول