اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در وزارت آموزش و پرورش:

کار‌آفرینی فرصتی برای تولید ثروت است

خبرگزاری فارس: مسئول تکنولوژی دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کار آفرینی فرصتی برای تولید ثروت است که باید از آن به خوبی استفاده شود.

کار‌آفرینی فرصتی برای تولید ثروت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز ضیاء‌آبادی بعد از ظهر امروز در نخستین گردهمایی سرگروه‌های کار‌آفرینی کشور اظهار داشت: کار‌آفرینی و انجام آن در جامعه کمک شایانی به رشد و توسعه اقتصاد جوامع می‌کند.
وی با تاکید بر انجام اقدامات لازم در زمینه کار‌آفرینی و آموزش مطالب در این زمینه به دانش‌آموزان یادآور شد: یکی از نتایج مثبت انجام کار‌آفرینی ایجاد اشتغال در جامعه است.
مسئول تکنولوژی دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با انجام کار‌آفرینی و دایر کردن واحدهای تولیدی در این زمینه نه تنها خود فرد کار‌آفرین بلکه چند نفر دیگر نیز به کار مشغول می‌شوند.
وی با بیان اینکه انجام کار‌آفرینی موجب رشد و توانمندی افراد می‌شود، ادامه داد: کار‌آفرینی و انجام این موضوع استفاده از فرصت‌های موجود است.
ضیاء آبادی در ادامه با اشاره به برخی از وظایف سرگروه‌های کار‌آفرینی در استان‌ها یادآور شد: دبیرخانه‌های راهبردی کار‌آفرینی دارای سه ویژگی مهم هستند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های آموزشی در استان‌های مختلف موظف به انجام دستورهای دبیرخانه هستند، اضافه کرد: دبیرخانه مختار است که پیشنهادهای گروه‌های کار‌آفرینی را نپذیرد.
مسئول تکنولوژی دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت: همچنین دبیرخانه می‌تواند در فعالیت‌هایی که سرگروه‌های کا‌رآفرینی در مدارس انجام می‌دهند، اعمال نفوذ و اعمال نظر کند.
لازم به ذکر است، دبیرخانه کار آفرینی راهبردی کشور عبارت از گروهی که عهده‌دار فعالیت‌های آموزشی هستند بوده و با ایجاد ارتباط دفتر آموزش و پرورش کار و دانش و گروه‌های آموزشی استان‌‌ها موجب بهبود و ارتقا کیفیت آموزش‌های مهارتی در راستای دستیابی به اهداف شاخه کار و دانش می‌شود.
این دبیرخانه از اردیبهشت ماه آغاز به فعالیت کرده است و هماهنگ‌سازی آموزش کارآفرینی در شاخه کار و دانش از اهداف این دبیرخانه است.
کیفیت بخشی به آموزش‌های کار آفرینی در شاخه کار و دانش، دانش‌افزایی و به روز رسانی اطلاعات مدرسان کار آفرینی نیز از دیگر اهدافی است که در این دبیرخانه دنبال می‌شود.
گسترش روش‌های نوین آموزش کار آفرینی، ساماندهی و استاندارد سازی درس کار آفرینی در واحد تئوری و عملی، طراحی و پیشنهاد دوره‌های ضمن خدمت مورد نیاز، تمرکز زدایی و استفاده از نیروهای انسانی متخصص موجود نیز از دیگر اهداف این دبیرخانه است.
بررسی شرایط احراز در بکارگیری نیروهای متخصص در تدریس کار آفرینی و تهیه چارچوب برای مدیریت نیروی انسانی در استان‌ها، ساماندهی به منظور وحدت رویه در شیوه‌های ارزشیابی از واحدهای تئوری و عملی، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری امتحانات پایانی به صورت هماهنگ استانی و کشوری، آشنایی با روش‌های نوین تدریس و ارتقا کیفیت آموزشی و همچنین تعامل با سرگروه‌های آموزشی و استفاده از تجربیات موفق و ابتکارات آنها به منظور استفاده کارآموزان نیز از برنامه‌هایی است که دبیرخانه کار آفرینی مورد توجه قرار گرفته و به آنها عمل می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول