اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خبرداد:

ارائه آموزش‌های کارآفرینی به 10 هزار مددجوی کردستانی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از ارائه آموزش‌های کارآفرینی به بیش از 10 هزار مددجوی این نهاد در سال‌جاری خبرداد.

ارائه آموزش‌های کارآفرینی به 10 هزار مددجوی کردستانی
رئوف رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، آموزش‌های کارآفرینی را جزو ضرورت‌های امروز بازار کار عنوان کرد و اظهار داشت: مددجویان کمیته امداد امام (ره) در این استان زیر چتر حمایتی آموزش‌های کارآفرینی قرار می‌گیرند.
به گفته وی، با اختصاص سهمیه آموزش‌های کارآفرینی به کمیته امداد امام (ره)، مددجویانی که دارای استعدادهای درخشان هستند و از توانایی‌ها و ایده‌های خلاقانه و کارآفرینانه برخوردارند، شناسایی و در ارائه تسهیلات توسعه و گسترش کارآفرینی، مورد پشتیبانی برنامه‌های دولت قرار می‌گیرند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان امسال با توجه به توانایی‌ها و امکانات موجود ایجاد بیش از 10 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد هدف‌گذاری شده که با تحقق این مهم شاهد رشد چهار برابری اشتغال‌زایی مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح استان خواهیم بود.
رحیمی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط  بیش از 10 هزار مددجوی جویای کار در کردستان مبانی آموزش‌های کارآفرینی را فرا می‌گیرند.
به گفته وی، برای بیش از 10 هزار شغلی که در استان توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود به ازای هر یک نفر 10 ساعت آموزش کارآفرینی در نظر گرفته شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان در ادامه با بیان اینکه با ایجاد اشتغال کار این نهاد پایان نمی‌یابد، افزود: نظارت بر مشاغل ایجاد شده، یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای کمیته امداد است که به صورت دو ماه یک بار توسط کارشناسان انجام می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: به ازای هر 300 طرح اجرا شده مکانیزم فعالیت یک نفر ناظر تخصصی تعریف شده که میانگین بازدید از طرح‌ها در طول سال شش مرتبه است.
وی به برنامه‌های جدید حوزه خودکفایی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: طبق ماده 39 برنامه‌ پنجم سازمان‌های حمایتی باید 10 درصد از مستعدان اشتغال را از زیر پوشش خارج کنند که در همین راستا کمیته امداد استان اقدام به شناسایی این افراد کرده است.
رحیمی در ادامه ارائه مشاوره کاملا فنی و تخصصی به افراد واجد شرایط، تهیه طرح‌های توجیهی اقتصادی با محوریت طرح‌های تجمیعی و تعاونی برای فارغ‌التحصیلان زیر پوشش به ویژه در زمینه مشاغل خانگی و توانمند کردن زنان سرپرست خانوار را از جمله رویکردها و برنامه‌های جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان برشمرد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 3000 مددجوی کردستانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان همچنین از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 3000 مددجوی کردستانی تا پایان سال‌جاری خبرداد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش مقدماتی و تکمیلی با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به این تعداد مددجو در سال‌جاری هدف‌گذاری شده و تاکنون 230 مورد آن انجام شده است.
رحیمی به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال و حذف بیکاری اشاره کرد و افزود: ارائه این آموزش‌ها به مددجویان می‌توانند در راستای توانمندسازی آنان با ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی داشته باشد.
به گفته وی، تلاش در راستای توانمند کردن مددجویان زیر پوشش از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیته امداد امام خمینی(ره) است، که در همین راستا ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به علاقه‌مندان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به اینکه گاهی بعضی از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد نیروی کار دارند اما این نیروهای کار هیچ نوع حرفه‌ای ندارند تا وارد عرصه کار شوند، افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام بسیار ارزنده‌ای در راستای توانمند کردن اینگونه افراد است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول