اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد:

توسعه همکاری‌های دوجانبه بنیاد کارآفرینی و سازمان بازرگانی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: همکاری‌ها با بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون افزایش می‌یابد.

توسعه همکاری‌های دوجانبه بنیاد کارآفرینی و سازمان بازرگانی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفرصادق اسکندری پیش از ظهر امروز در آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان بازرگانی و بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون که در سالن جلسات سازمان بازرگانی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های این دستگاه به حوزه تعاون استان برای پیشبرد بهتر آنها واگذار می‌شود که در سال جاری هماهنگی‌های لازم برای عملی شدن این موضوع انجام شده است تا در اوایل سال آینده جنبه عملیاتی پیدا کند.
وی افزود: امضای این تفاهمنامه در‌ راستای لبیک‌گویی به پیام مقام معظم رهبری و برای اجرایی شدن اصل 44 همچنین واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و تعاون است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر این امر محقق شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ترسیم شده برای امضای این تفاهمنامه تقویت بخش تعاونی و تحقق 25 درصد تولید ناخالص ملی توسط این بخش است پس با توجه به اینکه مطلب مذکور یکی از موضوع‌های مورد توجه رهبری است برای عملی شدن آن تلاش می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهمنامه کمک‌رسانی به دولت در راستای عملی شدن تعهدهای اشتغال است، تصریح کرد: این سازمان با یاری بنیاد تعاون در تحقق بخشیدن به یکی از سیاست‌های دولت مبنی بر ایجاد اشتغال نقش‌آفرینی می‌کند.
این مسئول به مزایای عملی شدن بندهای این تفاهمنامه نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان برای جامه عمل پوشاندن به برخی از امور به دلیل محدودیت نیروی انسانی و اعتبارات با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود از این رو شرکت‌های تعاونی برای انجام این قبیل امور وارد عمل می‌شوند.
اسکندری با بیان اینکه تعامل و هماهنگی در عرصه بازرگانی داخلی ایجاد خواهد شد، گفت: در ارتباط با برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا در سطوح داخلی، اصناف، تنظیم بازار، توسعه فعالیت‌های بافندگان فرش می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مواد مورد توجه در این تفاهمنامه فعالیت بخش تعاون در بازرگانی خارجی است، خاطرنشان کرد: تعاون در امور مربوط به ایجاد شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و فنی، بازاریابی برای محصولات، راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و تخصصی، امور تحقیقاتی در مورد کالا به طور مستمر فعالیت کنند.
اسکندری به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن مواد و بندهای این تفاهمنامه تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود با فراهم کردن شرایط موردنیاز و فعالیت منسجم همه این اهداف ترسیم شده در اغلب حوزه‌ها محقق شود به طوری که احتمال بروز نقص و پیش‌رفتن کند برنامه‌ها نیز بدیهی است ولی همه موانع، مسائل و مشکلات از طریق تعامل، همفکری می‌توان برطرف کرد.
رئیس سازمان بازرگانی با تاکید بر اینکه بین جوانان جویای کار استان افراد خلاق، مبتکر زیادی وجود دارد، تصریح کرد: چنانچه بخش تعاون با بهره‌گیری از نوآوری‌های جوانان صاحب ایده در عرصه اقتصادی استان فعالیت کند روز به روز رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف را شاهد می‌شویم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول