اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت؛

برگزاری سمینار مسئولان کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کشور

خبرگزاری فارس: نخستین سمینار کشوری مسئولان دفتر کارآفرینی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.

برگزاری سمینار مسئولان کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مشاور رئیس و مسئول دفتر کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در حاشیه برگزاری این سمینار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سمینار مسئولان دفتر کارآفرینی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با جدیدترین مباحث کارآفرینی آشنا می‌شوند.
فرشاد فتاحی افزود: مطالب سمینار در دو مبحث ارائه می‌شوند که شامل، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه کارآفرینی و نسل چهارم کارآفرینی است.
وی بیان کرد: این سمینار با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان هر دستگاه اجرایی برای پیشبرد اهداف سازمان و در نهایت کسب درآمد باید با دنیای کارآفرینی آشنا شوند، برگزار شده است.
فتاحی بیان کرد: چگونگی تبدیل خلاقیت‌ها به ایده‌سازی نوآور و کاربردی، تجزیه و تحلیل فرصت‌های شناخته شده در بازار، ساماندهی منابع و طراحی یک برنامه عملیاتی از محورهای آموزشی در کارآفرینی است که فعالان در این عرصه باید با آنها آشنا باشند.
وی گفت: آنچه مسلم است اینکه نرخ رشد کارآفرینان در کشور پایین است که غیر علمی بودن فرآیند و مدیریت کارآفرینی، نبود مراکز پشتیبانی و مفقود بودن حلقه ارتباطی بین مشاوران آگاه و مجرب با کارآفرینان از جمله عوامل این موضوع هستند.
فتاحی اضافه کرد: عدم آگاهی کارآفرینان از اهمیت فاکتورهای تاثیرگذار مانند آنالیز بازار، طرح تجاری و سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز موجب پایین بودن نرخ رشد کارآفرینی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه در این سمینار عملکرد دفاتر کارآفرینی در سال 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در زمینه اشتغال، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برنامه تنظیم شده استانداری جلوتر است به طوریکه تا 20 آذر ماه جاری تعداد اشتغال ایجاد شده که به ثبت سامانه رسیده 3 هزار و 890 نفر بوده که از برنامه جلوتر است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول