اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

وجود 8500 کلاس درسی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر 8 هزار و 500 کلاس درسی در استان زنجان وجود دارد.

وجود 8500 کلاس درسی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش سرگروه‌های کار آفرینی کشور در زنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان زنجان در سال‌ جاری به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است، ادامه داد: کسب رتبه نخست کشوری در تولید محتوای الکترونیک توسط آموزش و پرورش زنجان یکی از این موفقیت‌ها است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: کسب رتبه برتر توسط آموزش و پرورش استان زنجان در بحث معلم پژوهنده نیز از موفقیت‌های کسب شده توسط این اداره کل است.
وی در ادامه با اشاره به بحث هوشمند‌سازی مدارس در زنجان عنوان کرد: بحث هوشمند‌سازی مدارس در راستای تحقق سند چشم‌انداز عنوان شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.
مجتهدی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه هر سال 20 درصد از مدارس هوشمند شوند، ادامه داد: هوشمندسازی مدارس در پنج رتبه مختلف صورت می‌گیرد.
وی مدارس نیمه الکترونیک، الکترونیک، هوشمند، نیمه هوشمند و مدارس پیشرفته را درجات مختلفی از هوشمند‌سازی عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی از سوی آموزش و پرورش استان زنجان در این زمینه صورت گرفته است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: در مدارس پیشرفته هوشمند باید همه امور در مدارس هوشمند شده و بر پایه فناوری‌های روز صورت گیرد.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعداد یک‌هزار مدرسه در استان زنجان هوشمند می‌شوند.
مجتهدی با بیان اینکه یکی از منابع تامین اعتبار این طرح وزارت آموزش و پرورش بوده و در حال حاضر اعتبار از این منبع به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: منبع دیگر برای تامین اعتبار این طرح کمک‌هایی است که باید از طرف شورای آموزش و پرورش و استانداری ابلاغ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 180 هزار دانش‌آموز در استان زنجان اشتغال به تحصیل دارند، اضافه کرد: این دانش‌آموزان در 8 هزار و 556 کلاس استان زنجان به یادگیری مطالب درسی می‌پردازند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان دانش‌آموزان زنجانی در 2 هزار و 235 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 55 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه به تحصیل اشتغال دارند، افزود: این دانش‌آموزان در 2 هزار و 475 کلاس درسی به یادگیری مطالب درسی می‌پردازند.
مجتهدی عنوان کرد: تعداد فضاهای آموزشی استان زنجان در مقطع متوسطه 472 آموزشگاه است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش مبنی بر انجام آموزش‌ها به صورت کاربردی و فنی‌ و فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: اقدامات لازم در زمینه ایجاد زمان مناسب در کلاس‌های درسی برای یادگیری فعالیت‌های کاربردی صورت گرفته است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: انجام فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی در مدارس برای دانش‌آموزان در راستای پیگیری اهداف آموزشی در برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش در تلاش هستند، با یاددهی آموزش‌های کاربردی به دانش‌آموزان در تقویت مهارت‌های فنی آنها اقدام کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول