اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خرم‌دره خبر داد:

هوشمندسازی 235 کلاس درس خرم‌دره

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: در مجموع 235 کلاس را برای هوشمندسازی مدارس هدف‌گذاری کرده‌ایم.

هوشمندسازی 235 کلاس درس خرم‌دره
به گزارش خبرگزاری فارس ازخرم‌دره رضا حیدری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس اظهار داشت:‌ آنچه در شیوه‌نامه هوشمندسازی مدارس آمده فرآیند پیچیده‌ای است و مدرسه هوشمند به مدرسه‌ای اطلاق شده است که در آن روند اجرایی همه فرآیندها مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
وی افزود: آنچه که مد نظر بوده ایجاد مدارسی است که در دنیای امروز بتواند تولید علم کند و دانش‌آموزان را برای زندگی در جامعه امروز با فناوری به روز آماده کند.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش خرم‌دره نخستین گام در راستای هوشمندسازی مدارس را زیرسازی سخت‌افزاری و داشتن شرایط توسعه دانست و افزود: در نخستین گام 20 درصد مدارس شهرستان هوشمند می‌شوند.
وی اضافه کرد: ایجاد مدارس هوشمند دارای مراحلی است که مرحله اول آن مدارس نیمه الکترونیک، مرحله دوم مدارس الکترونیک، مرحله سوم مدارس نیمه هوشمند، مرحله چهارم مدارس هوشمند و مرحله پنجم مدارس هوشمند پیشرفته محسوب می‌شوند.
حیدری با بیان اینکه از نظر سخت افزاری گام‌های خوبی برداشته شده است، افزود: آنچه که پیش‌بینی شده بر اساس بخشنامه اولویت با مجتمع‌های آموزشی و پرورش و تعدادی از مدارس دیگر است.
وی اضافه کرد: مجتمع‌های آموزشی ما شامل 127 مدرسه و در مجموع 235 کلاس را برای هوشمندسازی مدارس هدف‌گذاری کرده‌ایم که این 235 کلاس تعداد 5 هزار و 377 دانش‌آموز را شامل می‌گیرد که این امر بالای 50 درصد دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش خرم‌دره با بیان اینکه مدارس بیش از پنج کلاس باید دارای سایت و 20 دستگاه رایانه باشند، تصریح کرد: اگر از نظر سخت‌افزاری بخواهیم این هدف را تکمیل کنیم باید حداقل 250 کلاس تبدیل به هوشمند شوند که پیش‌بینی هزینه برای هر کلاس 3 میلیون تومان است.
رئیس شورای شهرستان خرم‌دره در این جلسه با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس یکی از برنامه‌های فناوری و علوم و فنون است که نیازمند توجه ویژه است، گفت: در کشوری همچون ژاپن برای هر کارمند سالانه 500 ساعت آموزشی و در کشور کره 400 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده ولی این میزان در کشور ایران کم است و باید افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول