اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده حقوق تهران:

روش‌های درمان ناباروری مورد تایید فقها است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: روش‌های درمان ناباروری در ایران مورد تایید فقها و مجتهدان است.

روش‌های درمان ناباروری مورد تایید فقها است
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، گودرز افتخار جهرمی بعد از ظهر امروز در همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری اظهار داشت: در مورد درمان ناباروری روش‌هایی در کشور ما پذیرفته شده که فقها و مجتهدان نیز فتوای جواز آن را صادر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه درمان‌هایی که در کشورهای دیگر در بحث باروری انجام می‌شود با روش‌های ایران متفاوت است افزود: در زمینه درمان ناباروری به صورت غربی، فقها فتوا و نظری نداده و مهمترین مسئله‌ای که امروز از نظر حقوقی در دنیا مطرح شده بحث رحم جایگزین است.
رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران انعقاد قرارداد برای جایگزین کردن رحم را از مسئله‌های مهم حقوقی در این مبحث عنوان کرد و ابراز داشت: این امر بر اساس ماده 10 قانون قراردادهای خصوصی بین افراد جاری می‌شود که در کشور ما نیز یک قانون ویژه این امر و اهدای جنین در سال 82 تدوین شده است.
عضو هیئت مدیره کانون وکلای ایران با بیان اینکه مسئله دو جنسیتی از جمله مسائلی است که از نظر پزشکی، اخلاقی و فقهی در جامعه مطرح است نیز گفت: مسئله دو جنسیتی از مسائلی است که امروز در دنیا رایج شده و جا دارد در سومین کنگره اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در این مورد نیز بحث‌هایی مطرح شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 600 نفر به پزشک قانونی تهران درخواست تغییر جنسیت داده‌اند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول