اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه:

مهدویت افق‌های روشنی برای جامعه امروز ارائه می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه گفت: مهدویت برای جامعه امروز دارای برنامه بوده و افق‌های روشنی برای جامعه امروز ارائه می‌دهد.

مهدویت افق‌های روشنی برای جامعه امروز ارائه می‌دهد
حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه اظهار کرد: با توجه به تاکیداتی که نسبت به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی وجود دارد ضرورت برگزاری محافل و انجمن‌ها در حوزه مشهود است.
وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی انجمن‌ها در موضوعات و دانش‌های مشخصی متمرکز هستند چراکه تشکل‌ها و محافل دانش بنیان هستند.
رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه با اشاره به دیگر مزایای حوزه گفت: انجمن‌های علمی حوزه می‌تواند رصدگاهی برای تازه‌های علمی و پشتیبانی‌های منبعی و مرجعی برای پژوهش‌های یک محقق باشد.
وی به فعالیت‌های انجمن تازه تاسیس مهدویت حوزه اشاره کرد و افزود: این انجمن باید دیدار‌هایی با علما و مراجع در زمینه موضوع مهدویت برگزار کرده تا بتواند ابهامات و شبهات را رصد کند.
ربانی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی حوزه باید به عنوان مرکزی که نقش سیاست‌گذاری و مکمل برای پرداختن به ابهامات و حل مسائل علمی دارند برای ایجاد ارتباط و انسجام بین محققان اهتمام کنند تا خروجی‌های دانش مربوط به رسالت و موضوع خاص را در حوزه‌های فراملی در جهان اسلام یا بین‌الملل مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه باید از جنبه‌های مختلف به موضوع مهدویت پرداخته شود، گفت: با توجه به مبحث مربوط به نجات‌بخشی که جهان با آن مواجه است و ریشه‌های محکمی که مهدویت نسبت به مسئله نجات‌بخشی دارد می‌توانیم مطالب و آموزهای روشنی در زمینه مهدویت را بیان کنیم.
مدیر گروه مبانی مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی بیان کرد: مهدویت علاوه بر آنکه برای آینده جهان برنامه دارد همچنین برای زندگانی امروز دارای برنامه است و فردی که به آن مسلح باشد می‌تواند افق‌های روشنی برای جامعه امروز را ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: هر گاه حق و حق‌باوری در جامعه شدت گیرد به طور طبیعی جریان‌های منحرف و مخالف با حق همچنین افزایش پیدا می‌کند.
ربانی با اشاره به فعالیت‌های ضد مهدوی گفت: کارهای خوبی در زمینه مهدویت انجام شده و ما به عنوان انجمن علمی باید حرکت‌های نخبگانی را ساماندهی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تبلیغ مهدویت با نگاه و نگرش کم‌عمق یکی از اصلی‌ترین عوامل پدید آمدن مسائل انحرافی است که سبب آسیب‌پذیری یا شکنندگی آموزه‌های مهدوی شده است.
رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه بیان کرد: هر کجا مهدویت با عمق و ادبیات علما، مراجع دینی و مکتب اهل بیت(ع) تبلیغ شود از استحکام و قوت لازم برخوردار بوده و هر کجا به یک سری شعارها تکیه کردیم شاهد ترویج عرفان‌های نوظهور بودیم.
وی با بیان اینکه انجمن علمی مهدویت در نظر دارد نشست‌های آینده‌پژوهی متناسب با آموزه‌های مهدوی را نهادینه کند، یادآور شد: فعالیت‌های علمی مقدماتی برای برگزاری این نشست‌ها در حال انجام است و سپس در مراحل دیگر ریشه‌یابی و پی بردن به عناصر اصلی جریان‌های انحرافی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول