اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت علمی پژوهشکده اندیشه سیاسی:

آخوند خراسانی در امور فقهی نگرشی سیاسی دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیات علمی پژوهشکده اندیشه سیاسی گفت: مرحوم آخوند خراسانی از عالمان برجسته اسلام است که در امور فقهی نگرشی سیاسی دارد.

آخوند خراسانی در امور فقهی نگرشی سیاسی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام منصور میراحمدی در مراسم یکصدمین سالگرد آخوند خراسانی که صبح امروز در محل تالار همایش دفتر تبلیغات اسلامی مشهد و با حضور جمعی از علما و روحانیون برگزار شد.
اظهار داشت: مرحوم آخوند خراسانی از عالمان برجسته اسلام است که در امور فقهی نگرشی سیاسی دارد و این نکته سبب شد آخوند خراسانی ماندگار شود.
وی تصریح کرد: مرحوم آخوند خراسانی با نگاه فقهی خود به امور سیاسی پرداخته است و ما می‌توانیم با در نظر گرفتن فقه سیاسی اندیشه وی، در این‌باره سخن بگوییم.
عضو هیئت علمی پژوهشکده اندیشه سیاسی با اشاره به اندیشه آخوند خراسانی درباره ولایت‌فقیه خاطرنشان کرد: دیدگاه آخوند خراسانی، نظریه ولایت‌فقیه در راستای نظم مردمی است.
میراحمدی افزود: آخوند خراسانی معتقد است در شرایطی که تصدی قدرت برای فقیه فراهم نشده حکومت به دیگر مؤمنان می‌رسد و در اینجا راه برای حکومت مردم باز می‌شود و آن طرح نظریه ولایت‌فقیه در راستای نظم مردمی است.
وی ادامه داد: اندیشه‌های سیاسی آخوند خراسانی با تکیه بر مبانی مختلف با عنوان‌های مختلف قابل بررسی است و از آنجا که مرحوم آخوند خراسانی فقیهی بزرگ و اندیشمندی اصولی است، طبیعی است که اندیشه وی در ذیل فقاهت وی مطرح می‌شود.
عضو هیئت علمی پژوهشکده اندیشه سیاسی با بیان اینکه آخوند خراسانی در اندیشه‌های خود به دو مصداق اساسی به نام ولایت‌فقیه و مشروطیت پرداخت‌هاست، تصریح کرد: پرداختن آخوند خراسانی به مقوله ولایت‌فقیه و مشروطیت سبب عدم انسجام اندیشه سیاسی او نشده  و این دو بر اساس مبانی اصولی مرحوم آخوند قابل تبیین است، هیچگونه ناسازگاری در آثار و اندیشه او وجود ندارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول