اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی دیدگاه‌های آیت‌الله عمید زنجانی صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش فقه سیاسی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها در قم

خبرگزاری فارس: همایش «فقه سیاسی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها با تاکید بر دیدگاه‌های آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی» 27 آذرماه، در پردیس قم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش فقه سیاسی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها در قم
مسئول همایش فقه سیاسی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: به منظور پاسداشت مقام علمی آیت‌الله عمید زنجانی و با توجه به تلاش و اهتمام ایشان در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه همایش «فقه سیاسی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها با تاکید بر دیدگاه‌های آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی» در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مراسم آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه و غلامحسین الهام، مسئول مرکز مطالعات شورای نگهبان به سخنرانی خواهند پرداخت.
ابوالفضل علیدوست ابراز داشت: در حاشیه این برنامه میزگرد علمی با حضور جمعی از شخصیت‌های صاحب‌نظر مانند آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فیروز اصلانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و محمد‌جواد ارسطا، عضو هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران، با موضوع فقه سیاسی و با نگاهی بر دیدگاه‌های آیت‌الله عمید زنجانی در این مورد، برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این همایش همچنین نماهنگی از زندگینامه آیت‌الله عمید زنجانی به نمایش درآمده و نکاتی از زندگینامه ایشان قرائت خواهد شد.
مسئول این همایش گفت: همچنین نمایشگاه کتابی از آثار آیت‌الله عمید زنجانی در حاشیه این مراسم برای آشنایی علاقه‌مندان با تالیفات وی بر پا خواهد شد.
همایش «فقه سیاسی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها با تاکید بر دیدگاه‌های آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی» از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح یکشنبه 27 آذرماه در تالار امام خمینی(ره) پردیس قم دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی که در سال 1316 در زنجان متولد شد علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه، سوابقی مانند ریاست دانشگاه تهران و نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای دو دوره را در کارنامه خود دارد.
وی همچنین به تأسیس «پژوهشکدهٔ مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی» پرداخت و در سیاست‌گذاری و فعالیت‌های اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز نقش برجسته‌ای داشته است.
تألیف بیش از ۴۰ جلد کتاب و ۷۰ مقالهٔ علمی از دیگر فعالیت‌های این عالم برجسته حوزوی و دانشگاهی به شمار می‌رود.
این شخصیت علمی و اسلامی ارزشمند که از نمادهای وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می‌رود، در ۸ آبان‌ماه ۹۰ در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول