به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا نجار بعد از ظهر امروز در همایش دفاتر ICT روستایی استان فارس اظهار داشت: کارگزاران متولیان اصلی خدمات دولت بوده و با اجرای تصمیمهای اخذ شده شاهد توسعه خدمات ICT در روستاها و گسترش عدالت در ابعاد مختلف هستیم.
نجار خاطرنشان کرد: در اجرای ارائه خدمات، 10 تفاهمنامه با دستگاههای اجرایی استان مبادله شده است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی امضای تفاهمنامه توسعه خدمات به مردم روستاها به طور عادلانه است.
مدیرکل پست استان فارس اضافه کرد: همایش دفاتر ICT روستایی در مورد تبیین سیاستهای دولت در بخش پیشخوان دولتی در روستاها، توسعه خدمات دستگاههای مختلف برای تحقق عدالت و ارائه تسهیلات پستی در اسرع وقت است.
نجار ابراز داشت: ایران به عنوان کشور در حال توسعه با جمعیت شهری رو به رشد نیاز به توسعه ICT دارد.
وی افزایش دفاتر روستایی ICT را در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها موثر دانست و گفت: در سال 86 تعداد دفاتر ICT روستایی در استان فارس 310 دفتر بوده که در سال جاری این تعداد به 542 دفتر افزایش یافته و تا پایان امسال به 544 مورد میرسد.
مدیرکل پست استان فارس در مورد عملکرد این اداره کل گفت: آموزش عملی و تئوری به کارکنان، توزیع مرسولات پستی با همکاری مخابرات، پستبانک و راهاندازی خطوط مبادله پستی از دیگر فعالیتهای اداره کل پست این استان بوده است.
نجار اضافه کرد: در حال حاضر 540 دفتر پستی با 60 پیمانکار و در قالب 106 خط پستی در حال فعالیت بوده که با احتساب این تعداد در هر خط، پنج روستا را زیر پوشش دارد.
وی ابراز داشت: به منظور توسعه خدمات در روستاها، توزیع کارت نفت سفید، ایجاد انشعابات گازی، صدور و تهیه بیمهنامه و خدمات مربوط به جهاد کشاورزی و توزیع 23 هزار کیسه وجه نقد در دفاتر روستایی ICT انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: در پایان سال 86 حدود 2 میلیون و 150 هزار مرسوله پستی جا به جا شده که در پایان هشت ماهه امسال این تعداد به 10 میلیون و 600 هزار مورد رسیده و تا پایان امسال نیز به 15 میلیون مرسوله میرسد.
مدیرکل پست استان فارس تصریح کرد: طی هشت ماهه سال جاری جا به جایی مرسولههای پستی و... دفاتر ICT روستایی 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش فارس، اغلب دفاتر خدمات پستی در استان فارس و شهر شیراز، خدماتی را که عهدهدار انجام آن شدهاند، توسط افراد ناآشنا به نحوه کار و نیروهای بخش خصوصی ارزانقیمت و غیر متخصص صورت میدهند که پایین بودن بسیار کیفیت خدمات رسانی موجب کندی و یا عدم نتیجه خدمت و در نهایت نارضایتی مراجعهکنندگان به این باجهها شده که با گران شدن نرخ خدمات پستی دور از تصور و انتظار مردم، خشم مضاعفی را در شهروندان پدیدار کرده است.
انتهای پیام/ص20
اخبار مرتبط
-
پیشخوان دولت در مناطق روستایی شکل میگیرد
-
230 دفتر پیشخوان دولت در آذربایجانشرقی فعال است
-
ارائه خدمات شهرداریها در دفاتر پیشخوان دولت
-
صدور دفاتر درمانی آذربایجان غربی از پیشخوان دولت
-
آغاز بهکار ۳ دفتر پیشخوان دولت در زمینه حمل و نقل گلستان
-
ارائه بیش از 300 خدمت جدید در دفاتر پیشخوان دولت
-
تقویت دفاتر پیشخوان دولت در کشور
-
واگذاری 2 خدمت جدید راه و ترابری به دفاتر پیشخوان دولت
-
ایجاد 95 دفتر پیشخوان دولت در آذربایجان غربی
-
بخش خصوصی پایه مهم دفاتر پیشخوان دولت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.