اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خواستار شد:

ارتباط پژوهش با صنعت و نیازهای منطقی مردم

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: ارتباط پژوهش و مطالعات با صنعت و اقتصاد و نیازهای منطقی مردم باید بیشتر شود.

ارتباط پژوهش با صنعت و نیازهای منطقی مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس اظهار داشت: امروز جنگ بین قدرت‌ها جنگ علوم و فناوری است که نمونه بارز آن را در ماجرای هواپیمای آمریکایی شاهد بودیم.
استاندار فارس گفت: اگر چه در کشور ما به مقوله آموزش توجه بسیاری شده است اما در زمینه پژوهش هنوز در ابتدای راه قرار داریم.
وی تصریح کرد: باید به مقوله پژوهش توجه بیشتری شود و این امر از مدارس و دوران ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.
صادق عابدین با بیان اینکه در اساس خداوند انسان را یک موجود جستجوگر آفریده است؛ گفت: خداوند و آموزه‌های دینی همواره ما را به تعقل، تامل و تحقیق دعوت کرده است.
وی گفت: امروز کشور در زمینه پژوهش و تولید علم در شرایط خوبی قرار دارد اما نباید فراموش کنیم که در این زمینه دارای یک عقب‌افتادگی نیز هستیم که باید با شتاب و تلاش بیشتر و ممارست فراوان نسبت به رفع این عقب‌افتادگی اقدام کرد.
وی مدیریت پژوهش و بسنده کردن به جمع‌آوری اطلاعات برای ارائه مقالات را از افت‌های پژوهش خواند و خاطرنشان کرد: باید ارتباط پژوهش و مطالعات با صنعت و اقتصاد و نیازهای منطقی مردم بیشتر شود.
استاندار فارس آموختن علم برای شکافتن مرزها را یک ضرورت دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم مقابل دشمنان بایستیم باید در زمینه پژوهش وقت و اعتبار کافی بگذاریم.
وی اضافه کرد: استعداد ایرانی در دنیا مثال‌زدنی است و ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برای پیشرفت و به دست آوردن توفیقات علمی داریم.
وی تصریح کرد: تعداد مقالات از نظر کمی مهم نیست بلکه کیفیت مقالات در گره‌گشایی از مشکلات حائز اهمیت است.
حسین صادق عابدین گفت: مدیریت این استان باید تا حد توان در خدمت عرصه تولید علم باشد.
نماینده عالی دولت در فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان ابراز داشت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) با 57 سال عبادت و بندگی، در نصف روز در بارگاه الهی هنرنمایی کرد که این امر بیانگر این است که نگاه جستجوگر و پژوهشی باید در تمام عمر همراه ما باشد.
در ادامه محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز طی سخنانی توجه ویژه به علم و فناوری را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دستیابی درجات بالای علمی از اهداف بزرگ ما بوده که نقشه جامعه علمی کشور راه دستیابی به این هدف بزرگ است.
وی افزود: ما به پژوهش نیاز داریم چراکه برای پیشرفت باید علوم جدید را فراگیریم.
موذنی ادامه داد: جامعه مترقی جامعه‌ای است که در آن پژوهش پررونق باشد.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی علم را برای خدمت به پیشرفت می‌خواهد و مانند جوامع غربی به دنبال اهداف شیطانی و استفاده ابزاری از علم نیست.
به گزارش فارس، در این مراسم 53 نفر از پژوهشگران برجسته که 13 نفر آن‌ها از دستگاه‌های اجرایی و مابقی از مراکز آموزشی بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول