اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی اعلام کرد:

تبلیغات پایه و اساس جنگ نرم/ انتخابات زمینه‌ساز امنیت و اقتدار نظام

خبرگزاری فارس: مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ نرم از پویاترین و خطرناک‌ترین جنگ‌هایی است که بشر با آن مواجه است، گفت: تبلیغات پایه و اساس جنگ نرم است که جنگ نرم را به جلو هدایت می‌کند.

تبلیغات پایه و اساس جنگ نرم/ انتخابات زمینه‌ساز امنیت و اقتدار نظام
مجتبی ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگ تغییر عقاید، احساسات، گرایشات و تفکرات و باورهاست، اظهار داشت: جنگ نرم عرصه جغرافیایی و آب و هوایی نیست بلکه نوعی جنگ آرام و زیبا برای درازمدت است که افکار و اندیشه انسان‌ها را مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: اگر چه در جنگ نظامی میدان جنگ قابل دید و محاسبه است و می‌توان عملیاتی را علیه دشمن طراحی کرد اما میدان جنگ نرم و روانی تمامی جامعه از دل خانواده گرفته تا مدرسه و دانشگاه را فرا می‌گیرد.
 
* جنگ نرم جنگ دیدگاه‌هاست نه قرارگاه‌ها
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ نرم جنگ دیدگاه‌ها است نه قرارگاه‌ها، ادامه داد: جنگ نرم تغییر دیدگاه‌ها از طریق تقدس‌زدایی از ارزش‌ها و شبهه‌افکنی در اذهان عمومی با نگاه‌های رسانه‌ای است.
ذاکریان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در جنگ نرم دشمن دارند، تصریح کرد: در عصر اطلاعات هرگونه گزارش و خبر غیر واقعی را نباید مورد اطمینان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه جنگ نرم جنگ تغییر گروه‌های مرجع و شکل دهی تضادهای جدید اجتماعی است، گفت: بعد از همه تهدیداتی که علیه نظام اسلامی صورت گرفت تا آمریکا و سردمداران آن به اهداف خود برسند اما آن‌ها به اهداف خود نرسیدند.
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی اضافه کرد: با وجود تمامی تهدیدات دشمن امروزه ثبات نظام اسلامی در جهان استوارتر و در اذهان مردم مقبول‌تر است.
ذاکریان اهداف سیاسی، نظامی، نظامی و سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را از اهداف جنگ نرم دشمن برشمرد.
وی ادامه داد: در اهداف سیاسی جنگ نرم هدف دشمن این است که به طور کلی ساختار سیاسی یک کشور را به طور کلی منحل کند که نمونه آن در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود که عده‌ای تحت عنوان انقلاب مخملین و جنبش سبز می‌خواستند دولتی روی کار بیاید تا اهداف دشمن را دنبال کند.
 
* دشمن در فتنه 88 سعی داشت تا سمت و سوی نظام را به سمت ملیت سوق دهد
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 سعی داشت تا سمت و سوی نظام را به سمت ملیت و ایرانیت سوق دهد، افزود: در جنگ نظامی دشمن روی افراد نظامی کار می‌کند که نمونه آن در مصر اتفاق می‌افتد.
ذاکریان اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از همه اهداف جنگ نرم دشمن مهم‌تر دانست و اضافه کرد: این عوامل فراروی تمامی ملت ایران به طور کامل گشوده است که آثار کار فرهنگی دشمن را در کشور نمی‌توان نادیده گرفت چرا که با برنامه و متناسب برای اقشار مختلف مردم است.
وی اهداف جنگ نرم را از منظر زمانی به سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دانست که همین برنامه‌ها از نظر اجرایی به اهداف استراتژیکی، اهداف تاکتیکی و تحکیمی از طرف دشمن دنبال می‌شود.

*انتخابات باید زمینه آرامش، امنیت و اقتدار نظام را فراهم کند  
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات باید زمینه آرامش، امنیت و اقتدار نظام را فراهم کند، گفت: امید است با یک فضای سالم و رقابت سالم انتخاباتی را رقم بزنیم که مطابق با اهداف نظام اسلامی باشد.
ذاکریان با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمن تمامی آحاد جامعه باید هوشیار و آگاه باشند، اظهار داشت: چراکه دشمن به دنبال تضعیف روحیه مردم و جامعه است.
وی ایجاد اختلال و سردرگمی در جامعه، گرفتن نیروی شهامت و فداکاری در نیروهای مسلح و مردم، تقویت نیروهای مخالف و ناراضی، دامن زدن به اختلافات نژادی، مذهبی، قومی و صنفی را از اهداف استراتژیک جنگ نرم دشمن برشمرد.
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی القای اخلاق و عواطف انسان دوستانه بین فرماندهان نظامی، اختلاف بین فرماندهان نظامی، پوچ و بی اثر نمایاندن تبلیغات دشمن، گردآوری و پخش اخبار صحیح از شکست‌های دشمن را از اهداف تاکتیکی دشمن در جنگ نرم عنوان کرد.
ذاکریان جلب حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر مردم سرزمین‌های آزاد شده، برقراری نظم و آرامش، حفاظت راه‌های ارتباطی و آموزش را از اهداف تحکیمی در جنگ نرم دشمن دانست.
وی فریب، تخدیر، تشجیع، تطمیع، ایجاد رعب و ترس، القاء غیر مستقیم و شایعه را از مهم‌ترین شیوه‌های جنگ روانی دشمن علیه یک ملت و کشور بیان کرد.
مربی طرح حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی ایجاد بدبینی نسبت به مسؤلان، افزایش نگرانی و اضطراب در بین مردم، ترور شخصیت‌ها، ایجاد فضای ناسالم اجتماعی و ایجاد تقابل و صف‌بندی بین مردم را از دیگر شیوه‌ها و روش‌های دشمن در جنگ روانی علیه یک نظام و کشور دانست.
ذاکریان راهکارهای تحصیل بصیرت را حوزه اخلاق اسلامی(تقوا) و پیوند با ولایت و رهبری (ولایت‌مداری) دانست و افزود: شرایط عملی دست یابی به بصیرت هدایت خاص الهی است.
وی با بیان اینکه امروز عصاره نظام اسلامی در طرح صالحین است، تصریح کرد: امروز ادامه دهندگان بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس در مقابل جنگ نرم و تهدیدات دشمن با بصیرت خود ایستاده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول