اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سفارت مجازی آمریکا پایگاه جنگ نرمی علیه ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی سفارت مجازی از سوی آمریکا را در راستای جنگ نرم با ایران دانست.

سفارت مجازی آمریکا پایگاه جنگ نرمی علیه ایران است
امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: سفارت مجازی آمریکا در راستای جنگ‌نرم این کشور با ایران است اما ملت ایران در برابر این اقدام هوشیار و رفتارهای سلطه‌طلبانه آمریکا را می‌شناسد.
وی با اشاره به تاسیس سفارت مجازی به عنوان اهرم فشار برای ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا افزود: آمریکا تنها راه برای حل مشکلات خود در منطقه را مذاکره با ایران می‌داند. 
نماینده مردم مشهد و کلات به سه دهه قطع ارتباط با ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: آمریکایی‌ها پس از 30 سال قطع رابطه با ایران به این نتیجه رسیده‌اند که  تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند مسائل خود را در حوزه خاورمیانه بدون برقراری  ارتباط با ایران حل کنند.
وی اعتراف کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعمال تحریم‌های شدیدتر بر ضد ایران را که مذاکره با ایران را تنها راه‌حل آمریکا برای خروج از مشکلات خود در منطقه می‌داند عنوان و خاطرنشان کرد:  اظهارات کلینتون نشانی است از اینکه آمریکا با فشار بر ایران می‌خواهد او را وادار به مذاکره کند.
قاضی‌زاده هدف آمریکا از راه‌اندازی سفارت مجازی را برقراری ارتباط مستقیم با جامعه ایران دانست و تصریح کرد: تا چند سال پیش دولت آمریکا جوانان ایرانی را به این کشور راه نمی‌داد اما امروز به دنبال جذب و برقراری ارتباط با  نخبگان و تجار ایرانی است تا بتواند ارتباط اجتماعی را بین جامعه ایران و جامعه آمریکا برقرار کند.
وی اقداماتی مانند ایجاد سفارت مجازی را نشانی از آخرین راه‌های فرار یک نظام در حال فروپاشی خواند و بیان کرد: رفتارهای سلطه‌طلبانه آمریکا عاقبتی جز فروپاشی نظام این کشور ندارد.
نماینده مردم مشهد و کلات با بیان این‌که دولت آمریکا با اقداماتی مثل سفارت مجازی به دنبال برقراری ارتباط با فعالان اجتماعی ایران است تا از این طریق ایران را تحت فشار برای ایجاد ارتباط قرار دهد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا باب گفت‌وگو را با دولتمردان ایران باز کنند.
وی با اشاره به اینکه نظام، اقدام آمریکا در راه‌اندازی سفارت مجازی را به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید کرد: مسئولان باید برخورد لازم را با این اقدام دولت آمریکا داشته باشند زیرا که ایجاد سفارت در کشوری تنها با مجوز آن کشور ممکن است.
وی افزود: دولت ایران باید در مجامع عمومی نسبت به این عمل آمریکا اعتراض کند و از سوی دیگر با استفاده از ابزارهایی مانند اینترنت در برابر عمل آمریکا مقابله به‌ مثل کند. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول