اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبرداد:

اعتبار طرح‌های فاضلاب روی میز مذاکره دولت و مجلس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که بیشترین مشکلات را در بخش فاضلاب دارد و امید است در سفر هیئت دولت به استان و طی مذاکرات نمایندگان مردم در مجلس با وزیر نیرو، لزوم تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح‌های فاضلاب پررنگ‌تر دیده شود.

اعتبار طرح‌های فاضلاب روی میز مذاکره دولت و مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز طی جلسه‌ای با مسئولان آب و فاضلاب شهری هرمزگان، با تاکید بر ضرورت نگاهی ویژه در بحث تخصیص اعتبارات اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاضلاب به ویژه درشهرهای ساحلی استان به علت بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و عدم نفوذپذیری با مشکلاتی همچون روان شدن فاضلاب در کوچه و معابر  مواجه هستند که علاوه بر آلودگی‌های زیست‌محیطی در برخی محلات امکان زندگی را ناممکن ساخته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در بخش شیرین‌سازی آب از استان‌های پیشقدم بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این زمینه توانسته‌ایم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  آب مورد نیاز شهرهای درگهان، سوزا، بندرلنگه و برخی از جزایر نظیر هرمز، هنگام و لارک را تامین کنیم.
وی افزود: با این وجود به منظور حل کامل مشکلات موجود در این بخش نیاز به حمایت همه‌جانبه نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی داریم.
خادمی تاکید کرد: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر وزارت نیرو بسیاری از مشکلات را از طریق اعتبارات ملی برطرف کرده است، انتظار داریم که نمایندگان استان در مجلس طی رایزنی با وزیر نیرو ما را در برطرف کردن چالش‌های باقیمانده یاری کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در بخش آب گفت: عدم پرداخت آب‌بها از سوی ارگان‌های نظامی و انتظامی شرق و غرب استان و پادگان‌های شهر بندرعباس، شرکت آبفای هرمزگان را با چالشی جدی مواجه ساخته است.
وی با بیان اینکه انتظار پیگیری  این مسئله را از سوی نمایندگان مردم در مجلس داریم، تصریح کرد: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها، ادامه روند افزایش این مطالبات نگران‌کننده است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
خادمی ادامه داد: فاصله بسیار زیاد قیمت تمام شده آب و نرخ فروش آن از دیگر مشکلات بخش آب است در حالیکه نرخ تمام شده آب بالای 600 تومان است، ما آن را متوسط مترمکعبی 240 تومان به فروش می‌رسانیم.
وی افزود: در نتیجه این تفاوت قیمت زیان قابل توجهی را متحمل می‌شویم و نمی‌توانیم تاسیسات را بازسازی کرده و مشکلات بخش آب را برطرف کنیم.  
این مسئول در پایان تداوم خشکسالی‌های اخیر و اثرات آن بر منابع آبی استان را از دیگر معضلات جدی بخش آب عنوان کرد. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول