اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تونل زره در کیار ردیف اعتبار ملی می‎‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث تونل زره در شهرستان کیار ردیف اعتبار ملی می‌گیرد.

تونل زره در کیار ردیف اعتبار ملی می‎‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی سه‌شنبه شب در دیدار با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی و کشاورزان دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث تونل زره قبل از این با اعتبارات استانی آغاز و در ادامه متوقف شده بود.
وی به دریافت مجوز کمیسیون ماده 215 اشاره و تأکید کرد: از سال آینده برای احداث این تونل ردیف اعتبار ملی تعریف شده است.
عنابستانی افزود: عملیات اجرایی احداث محور ارتباطی گورمیزه هم قبل از این مجوز کمیسیون ماده 32 را اخذ کرده بود اما در ردیف‌های متفرقه بودجه قرار داشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری به نداشتن ردیف مستقل ملی برای احداث این پروژه اشاره و تصریح کرد: از سال آینده محور ارتباطی یاد شده جزو طرح‌‎های اولویت‌دار ملی قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتر و به طور جدی‌تر انجام می‌شود.
وی افزود: گردنه زره یکی از محورهای قدیمی و سخت گذر چهارمحال و بختیاری به خوزستان و ایل راه عشایر کوچ روست که با حفر تونل در زیر آن علاوه بر حذف این گردنه حادثه خیز، فاصله مرکز بخش ناغان به شلمزار و شهر دهدز در خوزستان، 32 کیلومتر کمتر می‌شود.
عنابستانی اضافه کرد: تونل زره در جنوب شلمزار، مرکز شهرستان کیار و در زیر کوه زره و در 35 کیلومتری شهرکرد واقع شده و تاکنون 110 متر از این تونل هزار و 300 متری حفر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون محور ارتباطی شهرستان اردل با جاده خوزستان از طریق ناغان – گردنه باج‌گیران – دوپلان بوده که با احداث این محور جاده جدید و حذف گردنه پرحادثه باج گیران، مسیر ارتباطی اردل – خوزستان از لحاظ طولی 25 کیلومتر و از لحاظ زمانی 30 دقیقه کاهش می‌یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این مسیر جدید یک دستگاه تونل به طول 911 متر و تعدادی پل پیش بینی شده است، گفت: راه‎اندازی محور ارتباطی یاد شده فاصله 23 کیلومتری اردل به منطقه میانکوه و مشایخ را به 15 کیلومتر کاهش می‌دهد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی برای توسعه شیلات و باغات باید در این دهستان همکاری ویژه‌ای داشته باشد، افزود: برای توسعه باغات در زمین‌های شیب دار و همچنین افزایش شیلات مجاز و اصولی می‌توان از قانون 85 درصد کمک بلاعوض دولت و آورده 15 درصدی کشاورزان استفاده کرد.
عنابستانی ادامه داد: طرح یک هزار هکتاری توسعه باغات باج گیران با نیاز اعتباری 20 میلیارد ریال نیز باید سریع‌تر دنبال، اجرایی و بهره‌برداری شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی کوچک هم در روستاهای دره بید و دره یاس انجام شود.
وی با اشاره به طرح 55 هکتاری توسعه باغات رحیم آباد گفت: پمپ‌های ویژه آب رسانی به این طرح سوخته و اصلاح آن در اولویت است.
عنابستانی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده پمپ‌های سوخته تعمیر و شبکه آب رسانی طرح یاد شده اصلاح و آغاز به کار شود.
وی با اشاره به مزایای اجرای طرح‌های توسعه باغات در این استان، گفت: ازدیاد روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز بشر به مواد غذایی، استفاده بهینه و علمی از منابع موجود در بخش کشاورزی را اجتناب ناپذیر ساخته است .
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهار آب‌های سطحی، استفاده اصولی از منابع آبی موجود و کاهش تلفات آن، بررسی و شناخت دقیق منابع خاک به‌منظور کاهش یا رفع محدودیت‌ها و همچنین ارائه راهکارهای مناسب و علمی به منظور افزایش بهره‌وری آنها و ... از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که کشاورزان و باغداران با آموزش روش‌های علمی و عملی، علاوه بر استفاده از دانش بومی، با بکارگیری شیوه‌های جدید از منابع موجود استفاده بهینه داشته باشد.
عنابستانی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه، تمامی اراضی مستعد به باغ دیم تبدیل شود تا از این طریق علاوه بر استفاده بهینه از اراضی دیم و افزایش تولید، کمک شایانی به اقتصاد روستائیان شود که این امر در نهایت منجر به اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد انجامید.
استاندار چهارمحال و بختیاری امروز به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار به این شهرستان سفر و با دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و جمعی از کشاورزان روستاهای این منطقه دیدار کرد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول