اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

ایرانیان ملتی زنده و پویا هستند/ پژوهش‌ها متناسب با نیاز مخاطبان صورت گیرد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: صدها پایگاه اینترنتی علیه اسلام و تشیع فعالیت می‌کنند و این امر می‌طلبد پژوهش‌هایی انجام دهیم که نیاز مخاطبانمان را برطرف کند.

ایرانیان ملتی زنده و پویا هستند/ پژوهش‌ها متناسب با نیاز مخاطبان صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در همایش پژوهش در آموزش و پرورش که ظهر امروز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در بحث ضرورت تحقیق و پژوهش در جامعه هیچ شکی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه همه ما شاهد هستیم که جهان روز‌به‌روز در حال تحول است، بیان کرد: ما نیز باید همزمان به‌ دنبال ایجاد تحول و پیشرفت باشیم چون اگر بنشینیم و ببینیم دیگران چه می‌سازند تا از آن استفاده کنیم به انگلی تبدیل خواهیم شد که ریزه‌خوار دیگران است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر می‌خواهیم ملتی زنده باشیم باید خودمان فعال و پویا باشیم البته در سال‌های اخیر جوانان ما نشان دادند که نه تنها چیزی از دانشمندان جهان کم ندارند بلکه در بسیاری از مسائل نسبت به آنها برتری دارند.
وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که اگر قدرت‌های الهی نبود در هشت سال دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم، تصریح کرد: عقیده بنده این است که خدای جبهه‌ها همان خدای دانشگاه است و ما اگر در زمینه علم و پژوهش نیز همانند بسیجیانی که مخلصانه در برابر دشمن صف آرایی می‌کردند، با اخلاص حرکت کنیم موفقیت‌های چشمگیری به‌دست خواهیم آورد.
‌مصباح‌یزدی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش کلید موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: اگر ملتی به دنبال تحقیق و پژوهش نباشد همیشه نیازمند دسترنج دیگران خواهد بود و این امر سبب شده است تا رهبری همیشه نسبت به تحقیق و پژوهش توصیه‌های جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: بخش دیگری از تحولات مربوط به پیشرفت در فکر و استدلال  عقلی است،تحولات فرهنگی نیز بخش دیگری از تحول است که با اعتقادات مردم سر و کار دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید مراقب تحولات فکری باشیم، تصریح کرد: اگر تحولات در مسیر باورهای دینی باشد انسان را یا به معرض سقوط می‌کشاند ‌یا به تکامل می‌رساند و این امر می‌طلبد ما از تحولات فکری مراقبت کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید ابتدا مصداق پژوهش را در جامعه مشخص کنیم، عنوان کرد: نخستین سطح پژوهش ویژه متخصصین این فن است و سطح دیگر به کسانی اختصاص دارد که می‌توانند از منابع به خوبی استفاده کنند.
مصباح‌یزدی گفت: ما باید مخاطبان و نیازهای آنها را به خوبی بشناسیم، امروز دشمن توطئه‌های بسیار زیادی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است و صدها پایگاه اینترنتی علیه اسلام و تشیع فعالیت می‌کنند و این امر می‌طلبد پژوهش‌هایی انجام دهیم که نیاز مخاطبانمان را برطرف کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول