اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار شد:

توجه مسئولان به احیای موقوفات ربع رشیدی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار توجه مسؤلان به احیای موقوفات ربع رشیدی شد و احیای این دانشگاه را برای آذربایجان‌شرقی ارزشمند دانست.

توجه مسئولان به احیای موقوفات ربع رشیدی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان آذربایجان شرقی افزود: این افتخارات نتیجه توجه پژوهشگران کشورمان به امر تحقیقات است که روز به روز مایه سرافرازی کشورمان و تحقیر دشمنان می‌شود.
وی اظهار داشت: جهان اسلام در گذشته چهره‌های مطرحی را در علوم مختلف تربیت کرده است که این افراد در عین فقیه بودن، خود از چهره‌های سرشناس علمی در علوم ریاضی، شیمی، فیزیک و طب بوده‌اند.
امام جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت دانشمندان کشورمان افزود: این توانمندی با پیروزی بلامنازع سپاه و ارتش در نبرد الکترونیک با آمریکایی‌ها و فرو نشاندن هواپیمای جاسوسی آن خود را نشان داد و دنیا را متحیر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران کرد.
مجتهدشبستری همچنین با اشاره به موفقیت پژوهشگران کشورمان در زمینه‌هایی چون سلول‌های بنیادین گفت: این پژوهشکده از افتخارات نظام اسلامی است و امیدواریم اقدامات علمی از این دست همچنان ادامه داشته باشد.
وی بیان داشت: امروز باید دانشگاه‌ها از پرداختن صرف به مسائل نظری پرهیز کرده و خود را وارد میدان تحقیق و پژوهش کنند تا منافع این روند در همه ابعاد عاید نظام اسلامی و مردم کشورمان شود.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به عدم حضور محققان حوزوی در این جشنواره گفت: به نظر می‌رسد عزیزان حوزوی از این امر اطلاعی نداشته‌اند چرا که حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه صادقی تبریز که مخصوص خواهران است از ظرفیت‌های بالایی در تحقیقات علمی و دینی برخوردار بوده و رتبه نخست را در بین حوزه‌های علمیه کشور از نظر تولید مقالات علمی داراست.
مجتهدشبستری همچنین خواستار توجه مسؤلان به احیای موقوفات ربع رشیدی شد و احیای این دانشگاه را برای آذربایجان‌شرقی ارزشمند دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول