اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات:

ساز و کار مشخص برای امور مالی موقوفات مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات، از مشخص شدن ساز و کار دقیق برای امور مالی موقوفات در سطح کشور خبر داد.

ساز و کار مشخص برای امور مالی موقوفات مشخص می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عبدالرضا عابد پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از موقوفات مهم استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت دقیق در پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه کشور از ضرورت‌هایی است که در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.
وی، سیاست‌گذاری دقیق و منسجم برای تحقق اهداف مالی و اعتباری بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از جمله سطح‌بندی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و شروع به کار ده‌ها پروژه در هر استان را از برنامه‌های سال جاری سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور برشمرد.
عابد، تعیین ساز و کار مشخص برای امور مالی موقوفات کشور را از برنامه‌های سال آینده این بنیاد دانست و همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور را در این زمینه خواستار شد.
رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات، از تدوین برنامه اقتصادی سال 91 برای موقوفات زیر پوشش این بنیاد در کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون پروژه تالار احسان واقع در موقوفه باغ علی‌ نقی خان تفت، مجتمع بین‌راهی سید نورالدین اردکان، پاساژ بازار نو اردکان و همچنین 20 باب مغازه در تفت زیر نظر این بنیاد در حال اجرا است که طی زمان‌بندی انجام شده به پایان خواهد رسید.
عابد خاطرنشان کرد: نمایشگاه منابع و توانمندی‌های اقتصادی موقوفات در استان یزد تا پایان سال جاری برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی کامل برای فرهنگ‌سازی و معرفی دستاوردهای اقتصادی اوقاف انجام شده است.
وی شناسایی موقوفات قابل سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات در حال تخریب را از وظایف بنیاد توسعه و عمران موقوفات برشمرد و ضمن بازدید از بازارچه سنتی سرای خان ابراز امیدواری کرد: با همکاری بنیاد و اداره کل اوقاف بتوانیم شاهد احیای موقوفات بیشتری در استان یزد باشیم.
رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات،جذب سرمایه‌گذار در راستای سرعت بخشیدن به احیای موقوفات را ضروری خواند و گفت: احیای بازارچه سنتی سرای خان با زیربنایی بالغ بر 6هزار مترمربع که شامل 45 واحد تجاری و رستوران سنتی است، گام موثری در این زمینه به شمار می‌رود.
به گزارش فارس، در این سفر، دومین جلسه هیئت مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد تشکیل شد و طی آن مقرر شد؛ شورای فنی این بنیاد برای تسریع در روند تصمیم گیری‌ها جلسات مستمری را در زمینه موقوفات و بقاع استان یزد برگزار کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول