اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه دوم محرم؛

سلسله نمایش‌های آیینی از محل موقوفات نیشابور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: این اداره سلسله مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همراه با نمایش‌های آیینی در دهه دوم محرم در این شهرستان با عنوان بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کند.

سلسله نمایش‌های آیینی از محل موقوفات نیشابور برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام محمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: عنوان این برنامه‌ها که به مدت هفت شب از شب چهاردهم محرم در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می‌شود "چیزی از راه نمانده است چرا برگردیم، آخر راه همین‌جاست بیا تا برویم" است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور افزود: در این برنامه‌ها که به مدت سه ساعت طول می‌کشد، هر شب دو هزار و500 نفر از اقشار مختلف مردمی ضمن استماع آیات وحی و سخنان واعظان مذهبی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) به تماشای چهار پرده نمایشی می‌نشینند.
وی این نمایش‌ها را بازخوانی، تجزیه و تحلیل فاجعه کربلا، بازسازی واقعه قتل‌گاه حضرت امام حسین (ع) و واقعه شهادت حضرت امام رضا (ع) دانست.
به گفته وی این نمایش‌ها با ظرافت‌های خاص هنری که در نورپردازی، صدا و حرکات نمایشی تجلی می‌یابد، تفهیم اصول دینی و نگاهی هوشمندانه به وقایع مذهبی در اذهان عمومی دنبال می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور خاطرنشان کرد: بیش از 40 نفر از فعالان و هنروران مذهبی کشور با همکاری دسته‌جمعی از سربازان وظیفه سپاه استانی امام رضا (ع) خراسان رضوی این حرکات نمایشی را به اجرا می‌گذارند.
ذاکری تاکید کرد: هدف از برگزاری این مراسم بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی در سطح جامعه در راستای تبیین قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است. 
وی افزود: پرده‌های نمایشی به گونه‌ای طراحی شده است که در یک فضای رویاگونه به مقاطع تاریخی رجوع کرده‌ایم و بخشی از مسیر زندگانی اهل‌بیت (ع) نشان داده می‌شود.
ذاکری به نظرسنجی در بین مخاطبان سال گذشته مراسم و رضایت بیش از 95 درصد مخاطبان اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادات خوبی را عزاداران در قالب فرم‌های نظرسنجی ارائه کرده‌اند که اقدامات خوبی برای پربارتر شدن و ارتقا کیفی برنامه نسبت به سال گذشته انجام شده است و امسال نیز نظرسنجی را برای جمع‌بندی و جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات عزاداران و احترام گذاشتن به نظرات عموم مردم به‌عمل می‌آوریم.
وی خاطرنشان کرد: هزینه کل مراسم و اطعام عزاداران از محل اعتبارات فرهنگی استان و نیز موقوفاتی است که خیران نیک‌اندیش وقف جلسات عزاداری حضرت امام حسین (ع) کرده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول