اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به 30 زبان زنده دنیا؛

2800 نسخه قرآن نفیس چاپی در کتابخانه آستان‌قدس نگهداری می‌شود

خبرگزاری فارس: بیش از 2800 نسخه قرآن کریم چاپی به بیش از 30 زبان زنده دنیا در مخزن کتب چاپی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی نگهداری می‌شود.

2800 نسخه قرآن نفیس چاپی در کتابخانه آستان‌قدس نگهداری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، رئیس اداره کتابخانه عمومی این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: این قرآن‌ها به 30 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسه، روسی، ایتالیایی، فیلیپینی، آلمانی و ... است.
محمد مشایخی خاطرنشان کرد: در آخرین مجموعه قرآن‌های اهدایی، بیش از 400 نسخه از قرآن کریم به زبان‌های مختلف دنیا توسط دکتر حبیب لباف به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شده است که از این مجموعه 225 نسخه قرآن‌های ترجمه شده عربی به فارسی، 64 نسخه قرآن‌های عربی و130 نسخه از قرآن کریم به دیگر زبان‌ها از جمله انگلیسی، فرانسه، روسی، مالزیایی، چینی، اندونزیایی و... است.
وی از نسخه نفیس قرآن مطلا و طلاکوب شده اهدایی به کتابخانه آستان‌قدس رضوی  به عنوان نسخه منحصر به فرد عنوان کرد وافزود: این قرآن در قطعی خاص است که خطوط آن به‌دست نادرعلی تبار طلاکوب و در شهریور ماه سال89 توسط وی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شده است.
مخزن کتب چاپی کتابخانه آستان‌قدس رضوی در فضایی با بیش از 2000 متر مربع و در اختیار داشتن بیش از 600 هزار نسخه کتب چاپی همه روزه از طریق تالار محققان آقایان و بانوان از ساعت 7 صبح تا 22 و بخش مخزن بسته آقایان و بانوان از ساعت 7 تا 13:30 در حال ارائه خدمات به  محققان است.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول