اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سفیدپوش شدن این شهرستان صورت گرفت؛

پیست اسکی سپیدان میزبان گردشگران شد

خبرگزاری فارس: شهرستان سپیدان با وجود برخورداری از مواهب طبیعی بی‌شمار در تمام فصول و به ویژه در فصل زمستان پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران اقصی نقاط کشور و نیز گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

پیست اسکی سپیدان میزبان گردشگران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سپیدان، مسئول میراث فرهنگی شهرستان سپیدان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بارش مناسب برف در کوه‌های منطقه شکرک و دو پیست اسکی پولادکف و پیست تربیت‌بدنی این روزها و به ویژه در روزهای تعطیل شاهد حضور بی‌شمار گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه هستیم.
علی قربانی افزود: با توجه به توانمندی‌های بالقوه این شهرستان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز تمهیدات مختلفی در راستای رفاه حال گردشگران پیش‌بینی کرده است که احداث چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در مناطق سه چاه، جلب‌گیر و چله‌گاه از جمله اقدامات صورت گرفته بوده که این پروژه‌ها با اختصاص اعتباری حدود 4 میلیارد و 800 میلیون ریال و با 100 درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنین به احداث مرکز اقامتی پیست پولادکف سپیدان اشاره کرد و گفت: فاز نخست هتل این مجتمع اقامتی تفریحی راه‌اندازی و آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.
به گزارش فارس، شهرستان سپیدان منطقه­ای کوهستانی در شمال غرب استان فارس است و با 2 هزار و 839 کیلومتر مربع وسعت، این بخش از استان را دربر گرفته است.
سپیدان از شمال و شمال شرق به شهرستان‌های اقلید و مرودشت، از شمال غرب به کهگیلویه و بویراحمد و از جنوب به شیراز محدود است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، همایجان و بیضا و دو نقطه شهری، اردکان و هرابال و دارای هشت دهستان و 210 روستاست.
این شهرستان زیبا و آرام با قدمت 800 ساله از آثار و جاذبه‌های تاریخی طبیعی فراوانی بهره‌مند است.
منطقه کوهستانی شکرک در شمال غربی سپیدان، دریاچه برم فیروز در شمال شرقی شکرک، آبشار مارگون، منطقه نمونه گردشگری آبشار چیکون، آبشار مرزیون، منطقه نمونه گردشگری چله‌گاه، تنگ غوره‌دان، چشمه ملو سجان، تنگ گمبیل ،تنگ تیزاب، چشمه شش پیر و کتیبه آن، قله رنج، امامزاده سیدنورالدین، امامزاده فخرالدین و روستای دلخان با بافت سنتی از مراکز دیدنی این شهرستان به شمار می­رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول