اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره جایزه ادبی ابن‌حسام در بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری سومین جشنواره سراسری جایزه ادبی ابن حسام خوسفی شاعر قرن هشتم و نهم هجری در اسفندماه امسال در بیرجند خبر داد.

برگزاری سومین جشنواره جایزه ادبی ابن‌حسام در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی صبح امروز در جمع شاعران استان اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش اشعار آیینی و داستان‌های کوتاه حماسی و دینی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه علاقمندان بدون محدودیت سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: آثار ارسالی در بخش شعر و داستان باید سه نسخه به صورت تایپ شده و در یک طرف کاغذ A4 باشد و دبیرخانه از پذیرش آثار دست‌‌نویس معذور است.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پست و یا از طریق رایانامه جشنواره (ebnehosam@gmail.com) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
حبیبی مدت ارسال آثار برای شرکت در سومین جشنواره سراسری جایزه ادبی ابن حسام را دهم بهمن ماه امسال اعلام کرد.
وی همچنین از برگزاری سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان در بیرجند خبر داد و گفت: این جشنواره در رشته‌های پوستر، عکس، شعر، نمایش رادیویی و فیلم با حضور هنرمندان سراسر کشور در 27 و 28 دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ پنجم دی‌ماه به نشانی حوزه هنری خراسان جنوبی ارسال و برای اطلاع بیشتر از جزئیات فراخوان به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری به آدرس artbirjand.ir مراجعه کنند.
حبیبی افزود: سوگواره 72 راوی آسمان در سال‌های گذشته به صورت منطقه‌ای و با مشارکت استان‌های خراسان رضوی، شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شده که با توجه به تجربه به دست آمده این سوگواره در سال جاری به صورت ملی در بیرجند برگزار می‌شود.
وی گفت: بدون شک در تولید آثار هنری توجه به ارزش‌های ماندگار دینی و آیینی که بین مردم دارای قداست ویژه‌ای است می‌تواند کمک شایانی به ماندگاری و نهادینه شدن آن در بین اقشار مختلف مردم کند.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اضافه کرد: در این سوگواره ما به دنبال تولید آثاری فاخر و تاثیرگذار با موضوع حماسه عاشورا هستیم.
حبیبی افزود: علاوه بر این قصد داریم با استفاده از آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره ضمن برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان و کشور، از آثار منتخب در سایر کشورهای مسلمان از جمله پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، لبنان و عراق اقدام به برپایی نمایشگاه‌هایی کنیم تا مقدمه‌ای برای حرکت به سمت بین‌المللی شدن سوگواره باشد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، شب شعر، اجرای نمایش، اجرای موسیقی و نواهای عاشورایی توسط گروه‌های مهمان و اکران فیلم‌های منتخب سوگواره از جمله برنامه‌های جنبی این سوگواره در روزهای برگزاری است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول