اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر؛

ششمین جشنواره شعر دفاع دفاع مقدس بوشهر پایان یافت

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

ششمین جشنواره شعر دفاع دفاع مقدس بوشهر پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر پیش از ظهر امروز در آیین پایانی این جشنواره اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس در این استان نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس، به عنوان یکی از جلوه‌های بسیار زیبا، ارزشمند و به‌یادماندنی تاریخ ماست.
احمد موحد افزود: در ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان بوشهر 160 اثر از 70 شاعر به دبیرخانه این جشنواره رسید.
وی اضافه کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسل‌های آینده لازم و بهترین روش انتقال به وسیله اندیشه‌های هنری به شیوه‌های هنری و زیبا به نسل آینده است.
موحد با اعلام اینکه برگزاری این جشنواره‌ها حرکتی کوچک برای معرفی جلوه‌های ماندنی دفاع مقدس است، ادامه داد: این جشنواره شعر در موضوعات دفاع مقدس، شعر عاشورایی، بیداری اسلامی، ایثار و شهادت و کودک با مضامین دفاع مقدس برگزار شد.
وی افزود: در هر موضوع از جشنواره با رای هیئت داوران سه نفر انتخاب و به مرحله کشوری جشنواره شعر دفاع مقدس راه پیدا کرده‌اند و آثار رسیده به جشنواره در کتابی به چاپ می‌رسد.
براساس رای هیئت داوران این جشنواره در بخش شعر دفاع مقدس اشعارحیدر منصوری، منصوره حکمت شعار و هاجر امینی به ترتیب حایز رتبه های اول تا سوم شدند.
در بخش شعر بیداری اسلامی نیز سروده‌های مریم ترنج، اصغر اکبری و غلامرضا ابراهیمی مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
هیئت داوران جشنواره در بخش شعرعاشورایی نیز آثار تقیه زنگنه و سمیه رسولی را به عنوان اشعار رتبه اول و دوم و شعرهای معصومه احمدی منش و ‌مهدی قنبریان را به صورت مشترک به عنوان سوم انتخاب و معرفی کرد.
براساس رای هیئت داوران در بخش شعر کودک، هیچ یک از آثار ارائه شده حائزرتبه اول نشد وشعرهای عزت خلیفه‌زاده و راضیه راستی نسب به ترتیب مقام‌های رتبه های دوم و سوم این بخش را به دست آوردند.
در این آیین از سید‌محمدرضا هاشمی‌زاده از بسیجیان شاعر پیشکسوت استان تجلیل شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول