اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خطاب به کاندیداهای مجلس:

از هزینه‌های کلان در انتخابات صرف‌نظر کنید

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان خطاب به کاندیداهای احتمالی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از ریخت‌و‌پاش‌ها و هزینه‌های کلان صرف‌نظر کنید زیرا در غیر اینصورت باید در محضر خداوند پاسخگو باشید.

از هزینه‌های کلان در انتخابات صرف‌نظر کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اسماعیل نجار شامگاه سه‌شنبه در جمع ائمه جمعه استان با تقدیر از صدا و سیمای مرکز کرمان برای به تصویر کشیدن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: این مراسم باید در سال‌های بعد باشکوه‌تر برگزار شود و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد حضور پررنگ روحانیان به ویژه علمای قم بودیم، افزود: 57 روحانی در ایام عزاداری امام حسین (ع) با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت در خدمت مردم روستاها بودند.
نجار با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید قانون‌مداری را مدنظر داشته باشیم و کسی نباید توقعی جز اجرای قانون داشته باشد.
وی مهم‌ترین کار در برگزاری انتخابات را تبعیت از قانون دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا انتخابات سالمی در سطح استان کرمان برگزار شود.
استاندار کرمان وجود مشکلات در برگزاری انتخابات را خوشایند مردم و نظام ندانست و عنوان کرد: همه تلاش ما باید بر این باشد که انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود و ائمه جمعه باید در این زمینه تلاش کنند.
وی انتخابات را یک رفراندوم شمارش شده ذکر کرد و بیان داشت: حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات موجب اقتدار و سربلندی نظام است.
نجار اظهار داشت: شورای نگهبان به عنوان یک دستگاه نظارتی دارای جایگاه رفیعی است که تاکنون از بسیاری از کج‌روی‌ها جلوگیری کرده است.
وی بیان داشت: در شورای نگهبان شش فقیه عادل از سوی مقام معظم رهبری و شش حقوقدان بر برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.
وی افزود: به همه فرمانداران تأکید شده است که با کج‌روی افراد در مناطق زیر پوشش خود برخورد کنند.
نجار با بیان اینکه هدف از برگزاری انتخابات وفاق و اتحاد ملی است، اذعان کرد: انتخابات برای انتخاب فرد اصلح است، اما گاهی اوقات رفاقت‌ها به رقابت تبدیل می‌شود و شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که در شأن این نظام الهی نیست.
وی با اشاره به اینکه باید در انتخابات اخلاق و آداب اسلامی را رعایت کنیم تا بتوانیم در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم، عنوان کرد: در سال جاری باید ائمه‌ جمعه در بحث اخلاق در انتخابات تأکید ویژه داشته باشند.
استاندار کرمان خطاب به کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ریخت‌و‌پاش‌ها و هزینه‌های کلان داشته باشید باید در محضر خداوند پاسخگو باشید.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران موظف هستند بر اساس قانون کسی که شرایط لازم را دارد با هر گرایش سیاسی ثبت‌نام کنند و کسی بدون دلیل رد صلاحیت نشود.
نجار با بیان اینکه ما باید معیارهایی که حضرت امام خمینی (ره) وضع کرده‌اند را در انتخاب مدنظر داشته باشیم، عنوان کرد: اصلح را بر اساس معیارهایی که رهبری و امام راحل برای صالح‌ترین بیان کرده‌اند، انتخاب کنید.
وی اذعان کرد: دشمنان در خارج از مرزها به شدت به مسئله انتخابات در ایران توجه دارند، بنابراین هوشیاری در انتخابات از اکنون باید مدنظر قرار گیرد.
نجار گفت: دشمن درصدد است تا با روش‌های مختلف از جمله تنش‌های دانشجویی، تقسیمات اجتماعی و ... در برگزاری انتخابات سوءاستفاده کند و بهره خود را ببرد.
وی اظهار داشت: انتخابات باید با آرامش، نظم و انضباط کامل با کمک معنوی ائمه‌ جمعه برگزار شود و مردم نیز از مسائل اقلیمی و قبیله‌ای در انتخابات پرهیز کنند.
استاندار کرمان بیان کرد: در بحث عمرانی اقدامات زیادی در جنوب استان انجام شده است و بودجه بر اساس اولویت‌ها در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.
وی یکی از نقاط قوت مدیریت استان را توجه عمیق به مسائل فرهنگی و پیگیری برای حصول نتیجه دانست و اظهار داشت: شاخص‌ترین درصد بودجه متعلق به حوزه فرهنگ است و پیشنهاد افزایش درصد به نرم‌افزارهای فرهنگی برای سال آینده باید داده شود.
به گزارش فارس، همایش ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی شهرستان جیرفت از فردا برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول