اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گیلان برگزار می‌شود؛

همایش منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره)

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش از برگزاری نخستین همایش فرهنگی و پژوهشی منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام خمینی (ره) در گیلان خبر داد.

همایش منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره)
به گزارش خبر گزاری فارس از رشت، حجت تقوی عصر امروزدر جمع خبرنگاران با تسلیت عزای حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: نخستین همایش بزرگ منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام خمینی (ره) در 26 آذر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 150 مقاله در دو بخش اساتید و دانشجویی به دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رسیده است، افزود: بیش از 40 مقاله در بخش اساتید و 110 مقاله در بخش دانشجویی بررسی شده است.
تقوی به تاسیس سایت ویژه همایش بررسی اندیشه‌های امام راحل در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون با گذشت حدود سه ماه از تاسیس سایت مربوطه بالغ بر پنج هزار و 600 نفر بازدید کننده داشته که در نوع خود بی‌نظیر است.
استاد درس اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) در دانشگاه‌های گیلان اذعان داشت: سخنران ویژه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید روحانی از نویسندگان تاریخ، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی و از شاگردان امام راحل است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف همایش، تبیین مبانی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام راحل برای نسل سوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: نسل سومی‌ها امام را ندیده و درک نکرده‌اند از این‌رو پرداختن به معرفت و شناخت امام راحل در این برهه از زمان ضرورت بسیار دارد.
مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش ابراز داشت: همانگونه که ما معتقدیم باید راه ساده‌زیستی را از زندگانی امام راحل سرمشق زندگی خود کنیم، باید راه بصیرت و شناخت این شخصیت بزرگ تاریخی را نیز به نسل جدید خود بیاموزیم.
وی با بیان اینکه دیدگاه‌ها و شخصیت امام راحل، میزان و شاخص و معیاری برای رسیدن به سر منزل مقصود یعنی رسیدن به حکومت جهانی مهدوی است، تصریح کرد: اگر جوانان با دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند و در زندگی خود به آنها عمل کنند، مشکلی در پیش رو نخواهند داشت.
تقوی، به انتشار مجموعه مقالات همایش مذکور پس از برگزاری همایش در قالب یک کتاب خبر داد و گفت: کمیته داوران پس از بررسی‌های لازم در بخش اساتید شش مقاله و در بخش دانشجویی 10 اثر را برگزیده اعلام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مجموعه مقالات بخش دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این دانشجویان همان نسل سوم انقلاب هستند که با مطالعه، تحقیق و پژوهش در حوزه دیدگاه‌های امام راحل این مقالات را گردآوری کرده‌اند.
استاد دانشگاه‌های آزاد گیلان، از برگزاری همایش کشوری بررسی اندیشه‌های امام راحل در سال آینده در این استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه همایش مذکور منطقه‌ای بوده ولی از دانشگاه‌های بیشتر استان‌های کشور مقالاتی به دبیرخانه ارسال شده که نشانه اثرگذاری چنین همایش در گیلان و به دنبال آن در سطح کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه از دانشگاه‌های ایلام، اردبیل، مازندران، سمنان و یزد مقالاتی ارسال شده است، ادامه داد: دو سوم مقالات ارائه شده کشوری نیز به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.
تقوی، برخی از محورهای همایش را برشمرد و عنوان داشت: شناخت شخصیت امام خمینی (ره)، بررسی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره)، نقش‌آفرینی امام راحل در حوزه بین‌الملل، نقش‌آفرینی امام خمینی (ره) در حوزه سیاست داخلی و آسیب‌شناسی گفتمان امام خمینی (ره) از جمله محورهای همایش بوده است.
وی، بیشترین حجم مقالات رسیده را مربوط به مدیریت دفاع مقدس، خودباوری و جهاد اقتصادی، مسئله فلسطین و دفاع مشروع و شناخت سیره امام خمینی (ره) دانست و افزود: بازشناسی و معرفی گفتمان امام خمینی (ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی و بازشناسی اندیشه‌ها از جمله  اهداف همایش مذکور است. 
این مسئول، مواضع و عملکرد امام راحل در مسیر انقلاب اسلامی، معرفی امام راحل به عنوان الگوی عملی و علمی برای جامعه دانشگاهی و نیز معرفی ایشان به عنوان انسان کامل برای جامعه بشری را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.
وی با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، سازمان بسیج دانشجویی گیلان، سازمان بسیج اساتید استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در امر آگاهی‌بخشی در حوزه فرهنگی به اقشار دانشجو و نسل جوان باید بیشتر همت کنند.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول