اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سمنان:

چنارهای تاریخی درجزین قابلیت ثبت ملی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بسیاری از آثار طبیعی استان سمنان از جمله چنارهای تاریخی درجزین مهدیشهر قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی کشور را دارند.

چنارهای تاریخی درجزین قابلیت ثبت ملی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمید یزدانی در بازدید از بافت قدیم و آثار تاریخی و طبیعی درجزین اظهار داشت: این اداره کل پیگیر ثبت دو چنار 800 ساله و 400 ساله واقع در درجزین است.
وی ثبت آثار طبیعی در فهرست آثار ملی را عاملی برای حفظ و حراست بیشتر و جلب توجه عمومی به اهمیت این آثار دانست و گفت: غار دربند مهدیشهر و جنگل ابر شاهرود از جمله آثار طبیعی استان سمنان هستند که ثبت ملی شده‏اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: پذیرش پنج اثر طبیعی استان شامل درخت ارس دیباج، درخت گردو، کمان رستم شهمیرزاد، چنار سوخته روستای صح دامغان، چنار امامزاده یحیی شهمیرزاد و مغار (یخچال طبیعی) افتر سمنان، در کمیته اولیه ثبت آثار تاریخی نشان از اهمیت آثار طبیعی این استان دارد.
یزدانی یکی دیگر از قابلیت‏های مهم استان سمنان را وجود خانه‏های با ارزش تاریخی عنوان کرد و گفت: خانه‏های با ارزشی که ویژگی‏هایی از جمله دارا بودن قابلیت ثبت، سند مالکیت و قرار داشتن در بافت قدیمی را دارند با همکاری مالکین و میراث فرهنگی هر شهرستان به صورت مشارکتی مرمت می‏شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این بازدید پیشنهاد ایجاد یک موزه محلی خصوصی در درجزین با همکاری اداره میراث فرهنگی مهدیشهر و شهرداری و شورای اسلامی شهر درجزین را داد.
چنار 800 ساله درجزین در میدان شهدا، کوچه لنگر، درج محله قرار دارد و چنار 400 ساله نیز در بلوار شهید همتیان، محله اسلام آباد واقع است.
قدمت این درخت‏ها توسط کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی درجزین برآورد شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول