اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات کشاورزی سمنان خبر داد:

مبارزه غیرشیمیایی در 12 هزار هکتار از اراضی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای توسعه تولید محصول سالم در 12 هزار هکتار از اراضی استان روش‏های مبارزه غیرشیمیایی اجرا شد.

مبارزه غیرشیمیایی در 12 هزار هکتار از اراضی سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید نادریان امروز اظهار کرد: برای توسعه تولید محصول سالم در استان 12هزار هکتار از اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی تحت روش‏های مبارزه غیرشیمیایی قرار گرفت.
نادریان گفت: به همین منظور این مدیریت اقداماتی را در سه بخش عمده انجام داده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با هدف ارتقای دانش بهره‏برداران شهرستان‏های استان سمنان برای استفاده منطقی و بهینه از نهاده‏ها به ویژه سم، شبکه‏های مراقبت دولتی و خصوصی توسعه داده و منجر به جذب 50 کارشناس شده است. وی اظهار داشت: این سازمان توسعه استفاده از مواد و روش‏های غیرشیمیایی را با صرف اعتبارات یارانه مصرف سموم، با هدف پیش‏آگاهی و شکار انبوه آفت، در12 هزار هکتار از مزارع و باغ‏های استان اجرا کرده است.
نادریان افزود: در همین راستا در سطح 420 هکتار از باغ‏ها و مزارع با استفاده از زنبورهای تریکوگراما و براکون با عوامل خسارت‏زایی مانند کرم گلوگاه انار، ساقه‏خوار اروپایی و کرم غوزه در محصولاتی مانند انار، ذرت ، گوجه فرنگی و پنبه مبارزه شد و در سطحی بالغ بر یک هزار و 500 هکتار برای مبارزه، از سموم بیولوژیک از جمله B.T استفاده شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با هدف‏گذاری محصولی روی پسته دامغان، انار، خربزه و محصولات گلخانه‏ای گرمسار و سیب و انگور شهرستان شاهرود عدم استفاده از هر نوع سمی در تولید این محصولات در آزمایشگاه مرجع تایید شد و در یک هکتار از کشتزارهای سمنان نیز عملیات تولید سبزی ارگانیک در حال اجراست.
وی بیان داشت: سومین بخشی را که این مدیریت در همین راستا انجام داده، ساماندهی محصولاتی است که سازمان‏‏های مردم نهاد و تشکل‏های غیر دولتی به ویژه در شهرستان گرمسار تولید و عرضه می‏کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول