اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

آمار معتادان باید رصد شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر آمارگیری مستمر معتادان و بهبود یافتگان تاکید کرد و گفت: آمار معتادان باید به طور مستمر رصد شود.

آمار معتادان باید رصد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: برای ارزیابی اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید آمار معتادان را به طور مستمر رصد کرد و با بیمه کردن آنان، بانک اطلاعاتی در این زمینه فراهم کنیم‌تا بتوانیم ارتباط پ‍ایداری را با معتادان برقرار کنیم.
وی افزود:‌ با توجه به اعتبارات خود اشتغالی متاسفانه به دلیل داشتن سابقه نامطلوب و دیدگاه منفی جامعه نسبت به افراد بهبود یافته،‌ اکثریت آنان از تامین ضامن جهت دریافت وام ناتوان بوده و عملا از دریافت وام محروم می‌شوند.
حجازی ادامه داد:‌ برای حل این مشکل باید شرکت‌های تعاونی برای ایجاد اشتغال آنان ایجاد شود و معتادان بهبود یافته واجد شرایط در مشاغل غیر حساس و عمدتا خدماتی به کار گیری شوند که توافق با شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی تحت نظارت استانداری خوزستان در رفع مشکلات اشتغال آنان بسیار موثر است.
استاندار خوزستان ادامه داد:‌ همچنین به نظر می‌رسد تجهیزات و تسهیلاتی جهت فعالیت‌های فنی  و حرفه‌ای به کارفرمایان برخی ادارات اعطا شود تا آنان نیز وسایل کاری مورد نیاز افراد بهبود یافته را پس از طی نمودن دوره‌های آموزشی فنی و با نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای به آنان تحویل دهند که در بهبود روند توانمند سازی و اشتغال معتادان و در پایداری درمان آنان نیز بسیار موثر خواهد بود.
عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بیان کرد: صداو سیمای استان نیز باید از تمام ظرفیت‌ها برای تولید در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده کند.
حجازی با بیان این‌که اعتیاد به مواد مخدر باید در ذهن جامعه به موضوعی نفرت‌انگیز تبدیل شود، عنوان کرد: اکنون بسیاری از خانواده‌هایی که یک عضو معتاد دارند، بسیار تلاش می‌کنند تا آن فرد را ترک دهند و وجود این روحیه در میان خانواده‌ها بسیار مفید است چرا که رها کردن فرد معتاد به حال خود، مشکلات را بیشتر می‌کند.
استاندار خوزستان با بیان این‌که حضور افراد معتاد در جرائم بسیار پررنگ است، اظهار کرد: افراد معتاد علاوه بر این‌که به جسم و روح خود آسیب می‌رسانند، افراد خانواده و جامعه را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول