اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری اردبیل:

60 خودرو زباله شهروندان اردبیلی را جمع می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل از جمع‌آوری زباله‌های تولیدی شهروندان اردبیلی توسط 60 دستگاه خودرو خبر داد.

60 خودرو زباله شهروندان اردبیلی را جمع می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کیومرث اوچی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سازمان‌های پسماند شهرداری‌های این استان اظهار داشت: در حال حاضر 60 خودروی سنگین و سبک کار جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهری را در اردبیل بر عهده دارند که در ساعات مشخص با جمع‌آوری زباله شهروندان آنها را به محل دفن زباله انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: تولید زباله در شهر اردبیل 30 تن افزایش یافته به طوری که روزانه 330 تن زباله در شهر اردبیل تولید و ماموران ما اقدام به دفن بهداشتی آن می‌کنند.
این مسئول به ایرادات وارده در مورد محل دفن زباله و آلودگی تولید شده در آن منطقه و سرایت به روستاهای اطراف اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارخانه کمپوست راه‌اندازی شود تا چنین مشکل و معضلاتی را در دفن زباله نداشته باشیم.
اوچی بیان داشت: افزایش جمعیت و مهاجرتی که در نیمه دوم سال شاهد آن هستیم و همچنین گرایش به زندگی ماشینی سبب شده تا یک افزایش تولید را در زباله شهری شاهد باشیم که انتظار می‌رود خانوارها طرح تفکیک زباله از مبدا را خود آغاز کرده و انجام دهند.
وی گفت: اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی انجام شود خود خانواده‌ها راغب هستند تا میزان زباله‌های تولیدی را بر اساس نوع و جنس آنها در کیسه‌های مخصوص تفکیک کرده و در محل‌های مناسب و تعبیه شده قرار دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ایرادات مطرح شده از سوی مردم در مورد شکل و شمایل خودروهای حمل زباله اشاره و تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که خودروهای حمل زباله برای جابجایی زباله درست شده‌اند و به تناسب کاری که انجام می‌شود شکل ساختاری آنها نیز متفاوت از سایر خودروهاست اما در چند سال اخیر تلاش کردیم انتقال زباله از طریق خودروها به خارج از شهر با خودروهای رو بسته انجام شود.
اوچی یادآور شد؛ در تلاش هستیم تا با یک راهکار مناسب طرح‌های خوبی را در حوزه پسماند انجام دهیم تا میزان تولید، دفن و استفاده مجدد از زباله و ورود آن به چرخه مصرف بیشتر مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
وی از رایزنی با یک شرکت برای بازیافت زباله‌های شهری اردبیل در روزهای اخیر خبر داد و اضافه کرد: در نشست با مدیرعامل شرکت آرتاویل نیرو بازیافت در اردبیل مقرر شد تا این شرکت نسبت به بازیافت و تولید برق از زباله‌های اردبیل اقدام کند که با اجرای این طرح زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر اردبیل به صورت هدفمند ساماندهی خواهد شد.
این مسئول در پایان سخنان خود با انتقاد از حمل و جمع‌آوری زباله به صورت سنتی در اردبیل بیان داشت: باید با راهکارهای متناسب و شگردهای علمی از این طلای کثیف در راستای تولیدات نو و جدید استفاده کنیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول