اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان عنوان کرد:

جزئیات مرگ دانشجوی دکترای دانشگاه تربیت معلم آذربایجان

خبرگزاری فارس: دانشجوی دختر خرم‌آبادی رشته دکترای ریاضی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به علت مسمومیت دارویی درگذشته است.

جزئیات مرگ دانشجوی دکترای دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز میرجلیل اکرمی رئیس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان ظهر امروز در جمع دانشجویانی که خواستار ایجاد درمانگاه در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و روشن شدن علت مرگ این دانشجو بودند، علت مرگ این دانشجو را که به تایید پزشکان و پزشک قانونی رسیده مسمومیت شدید دارویی اعلام کرد.
وی افزود: ساعت 11.30 شامگاه یکشنبه به دنبال نامساعد بودن حال این دانشجو به اصرار هم‌اتاقی وی، مورد به اطلاع سرپرستی خوابگاه رسانده می‌شود و با وجود مخالفت بیمار اما به اصرار اطرافیان وی به بیمارستان آذرشهر منتقل می‌شود.
اکرمی گفت: در بیمارستان آذرشهر تشخیص مسمومیت شدید دارویی داده می‌شود و با وجود عدم همکاری بیمار با پزشکان و اینکه در چه شرایطی است و چه استفاده کرده، وی را به بیمارستان سینا تبریز منتقل می‌کنند.
رئیس دانشگاه تربیت‌معلم آذربایجان تصریح کرد: در بیمارستان سینا معالجات به نتیجه نرسیده و وی در ساعت 8.30 روز یکشنبه فوت می‌کند.
فاطمه ویسی 27 ساله کارمند دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان بوده و در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در رشته دکترای ریاضی ورودی سال 1390 مشغول به تحصیل بود.
دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در پنج کیلومتری شهرستان آذرشهر و در  35 کیلومتری شهرستان تبریز قرار دارد و نزدیک به 8 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف دارد که حدود 3 هزار نفر در خوابگاه‌های داخل دانشگاه تربیت‌معلم آذربایجان قرار دارند.
دانشجویان این دانشگاه پس از این واقعه با اعتراض به مسئولان با برگزاری تجمعی، خواستار ایجاد درمانگاه یا حضور یک پزشک در داخل این دانشگاه هستند.
میرجلیل اکرمی رئیس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان پس از حضور در جمع دانشجویان معترض آنان را با قول شرح واقعه و پیگیری درخواست متقاعد به حضور در آمفی‌تئاتر دانشگاه کرده و به پرسش‌های آنان پاسخ داد. 
در این نشست قرار شد تیمی به عنوان نماینده دانشجویان در مذاکره با مسئولان دانشگاه به صورت تخصصی احداث مرکز درمانی در این دانشگاه را بررسی کند.
طبق اعلام مسئولان و شواهد حتی در صورت وجود درمانگاه در این دانشگاه کمک به این دانشجو ممکن نبود زیرا وخامت حال خود را دیر به اطلاع رسانده بوده است. 
هم‌اتاقی این دانشجو که از ابتدا در جریان امر بوده در پی اعتراض برخی دانشجویان مبنی براینکه اگر زود تحت درمان قرار می‌گرفت شاید نجات پیدا می کرد، در تماسی تلفنی توسط یکی از دانشجویان اعلام کرد که هیچ قصوری از سوی مسئولان دانشگاه و بیمارستان‌هایی که مراجعه شده صورت نگرفته و روح این مرحومه از طرح اینگونه مسائل حتما آزرده خواهد شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول