اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری جشنواره ثبت‌احوال و رسانه در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از برگزاری جشنواره ثبت‌احوال و رسانه در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره ثبت‌احوال و رسانه در خراسان شمالی
جعفر گلزاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: جشنواره ثبت‌احوال و رسانه در شش بخش خبر، گزارش، یادداشت، گفت‌وگو، مقاله و نقد برگزار خواهد شد.
وی محورهای برگزاری این جشنواره را ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، تولید و انتشار آمار جمعیتی برای برنامه‌های توسعه، گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و استقرار سازمان الکترونیک عنوان کرد.
گلزاری با بیان اینکه تمام خبرنگاران رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اظهار داشت: فراخوان آثار از روز دانشجو آغاز و تا میلاد امام حسن عسگری (ع) ادامه خواهد داشت.
وی زمان برگزاری جشنواره ثبت‌احوال و رسانه را نیمه دوم اسفند امسال عنوان کرد و از تمام خبرنگاران دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به افزایش 14 درصد ازدواج در خراسان شمالی طی هشت ماه نخست امسال اظهار داشت: تعداد واقعه ازدواج به ثبت رسیده طی همین مدت 9 هزار و 934 واقعه است در صورتی که در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و 695 مورد ازدواج در ثبت‌احوال به ثبت رسیده بود.
وی همچنین واقعه طلاق ثبت شده در ثبت‌احوال خراسان شمالی را طی همین مدت هزار و شش مورد عنوان کرد.
گلزاری با اشاره به اینکه تعداد ولادت صورت گرفته در هشت ماه نخست امسال 12 هزار و 198 مورد بوده است، گفت: طی همین مدت شش هزار و 492 واقعه وفات ثبت شده است.
وی به تجهیز تمامی ادارات تابعه به صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال اشاره کرد و افزود: بر همین اساس 17 هزار و 200 جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد تغییر نام صورت گرفته در استان را 307 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: 226 مورد آن از طریق هیئت‌های حل اختلاف و 81 مورد آن از طریق آراء صادره دادگاه‌های عمومی صورت گرفته است.
وی همچنین تعداد تغییر نام خانوادگی را 938 مورد عنوان کرد که 501 مورد آن از طریق اخذ اجازه نامه و 437 مورد آن از طریق حذف واژه صورت گرفته است.
گلزاری یادآور شد: از مجموع 501 مورد تغییر نام خانوادگی از طریق اجازه نامه، 169 مورد آن نام خانوادگی آزاد، 289 مورد از طریق وحدت، 33 مورد دارنده حق تقدم و 10 مورد اجازه همسر بوده است و از مجموع 437 مورد تغییر نام خانوادگی از طریق حذف واژه زائد، 410 مورد نام مکان، 19 مورد ایلات و عشایر، شش مورد حرف و مشاغل و دو مورد حروف و عدد زائد است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد الصاق عکس صورت گرفته طی امسال را هفت هزار و 235 مورد عنوان کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول