اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

ادارات برتر در زمینه اشاعه فرهنگ نماز تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی که بیشترین فعالیت در زمینه اشاعه فرهنگ نماز داشته باشند، تجلیل می‌شوند.

ادارات برتر در زمینه اشاعه فرهنگ نماز تجلیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، محمدحسن فروزان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی آموزشی رابطین اقامه نماز ادارات میناب با بیان اینکه نظام اسلامی ایران پرچمدار فرهنگ اهل بیت در دنیاست، اظهار داشت: مسئولان فرصت خدمت در این نظام را غنیمت بشمارند.
وی دسترسی آسان مردم به مسجد را حق واقعی آنان عنوان کرد و افزود: باید به نیاز به حق مردم پاسخ مناسب داد.
رئیس ستاد اقامه نماز میناب ادامه داد: با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، اینکه مطرح شود مردم در برخی نقاط از نعمت مسجد محروم هستند برازنده و مناسب نیست.
فروزان‌نژاد اضافه کرد: اگر کسی مسئولیتی بر عهده می‌گیرد باید فرهنگ نماز و توسعه آن را در راس امور خود قرار دهد.
فروزان‌نژاد ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در اجتماع را ناشی از توجه نکردن به توسعه فرهنگ نماز خواند.
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان با تاکید بر اقامه نماز اول وقت به جماعت در ادارات بیان داشت: برای برپایی نماز و ترویج فرهنگ آن در ادارات هیچ محدودیتی برای هزینه کردن وجود ندارد.
وی بیان کرد: فرهنگ نماز نیازمند توجه اساسی آحاد مردم است و برای پی‌ریزی آن باید از خانه‌ها آغاز کرد تا به ادارات و جامعه کشانده شود.
فروزان‌نژاد در ادامه با بیان فرازهایی از توصیه های ائمه اطهار (ع) در خصوص اهمیت نماز گفت: علما تمام زندگی خود را وقف دین مبین اسلام کرده‌اند تا اکنون حفظ آن به ما رسیده و ما در قبال آنها و پیشگاه خدای متعال مسئول هستیم.
وی با اشاره به تجلیل 63 دستگاه برتر در زمینه اشاعه فرهنگ نماز در ماه‌های گذشته افزود: پس از ارزیابی توسط ستاد اقامه نماز، دستگاه‌های برتر و تلاشگر در این زمینه و اداراتی که بتوانند رتبه‌های برتر را کسب کنند از طرف استاندار و نماینده ولی فقیه تجلیل می‌شوند.
فروزان‌نژاد اضافه کرد: هم‌اکنون در 100 هزار مدرسه کشور نماز جماعت برگزار می‌شود و 850 باب نمازخانه بین‌راهی در کشور وجود دارد.
وی همچنین بر به‌کارگیری افراد خوش‌خلق و دارای حسن شهرت به عنوان هئیت امنای مساجد تاکید کرد.
فروزان‌نژاد افزود: برای ترویج فرهنگ نماز باید به سه مقوله امکان و زمینه اقامه نماز، آگاهی‌سازی و توانمندسازی و تبلیغ توجه اساسی داشت.
فرماندار میناب نیز بیان کرد: جلسات ادارات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با اذان برخورد نکند.
مسعود قانعی‌فرد افزود: اولویت کار فرهنگی ادارات باید توجه به اشاعه فرهنگ نماز باشد و از بهترین مکان ادارات به عنوان نمازخانه استفاده شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول