اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

پژوهش‌ها باید کاربردی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به اهمیت امر پژوهش در جامعه بر کاربردی بودن آن تأکید کرد.

پژوهش‌ها باید کاربردی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی مطلق صبح امروز در آغاز مراسم زنگ پژوهش در دبیرستان شاهد ابن سینا در همدان با اشاره به اهمیت امر پژوهش و تحقیق در جامعه اظهار داشت: امروز بر آنیم تا وضعیت را از حافظه محوری به تحقیق محوری تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: در آیات و روایات ما بسیار به تحقیق و پژوهش سفارش شده و مسلمانان این را ثابت کردند که در همه عرصه‌ها یک سر و گردن بالاتر از تمام ملت‌ها هستند.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: وضعیت پژوهش در چند دهه اخیر به ویژه بعد از انقلاب اسلامی بهتر شده و امیدواریم این وضعیت برای ملت‌های ما و ملت‌های منطقه و افق‌های دوردست هر روز کاربردی‌تر شود.
وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور اذعان کرد: تولید علم و انجام کارهای پژوهشی نیازمند سرمایه‌گذاری است و لازمه همه این‌ها تحقیق و پژوهش است.
قهرمانی‌مطلق عنوان کرد: امروز در جامعه جایگاه پژوهش هنوز به خوبی جا نیفتاده است و باید پژوهش‌ها کاربردی شوند و نباید تحقیقات در دانشگاه‌ها و قفسه‌ها خاک بخورد.
فرماندار همدان در ادامه گفت: پژوهشگرها می‌توانند حلقه اتصال بین مراکز علمی و تولیدی باشند و در این عرصه کارهایی شده اما کافی نیست و باید بیشتر کار کنیم.
وی تصریح کرد: در سال 83 سهم ایران در تولید مقالات 0.3 درصد بوده است که در سال 89 این سهم به یک درصد رسید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 92 قرار است این سهم به 3 درصد برسد و در برنامه چشم انداز آینده این رقم باید به 4 درصد برسد.
قهرمانی‌مطلق در پایان با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: در ماجرای هواپیمای جاسوسی این دانشمندان غیور ایرانی بودند که افتخار آفریدند و توسط همین دانشمندان و پژوهشگران است که ما زندگی آرامی داریم.
انتهای خبر/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول